Media, ciało, pamięć. O współczesnych tożsamościach kulturowych
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Narodowe Centrum Kultury |
Rok wyd.: | 2006 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 328 s. |
Wymiar: | 165x235 mm |
EAN: | 9788360263211 |
ISBN: | 978-83-6026-321-1 |
Data: | 2013-12-20 |
Opis książki:
"Konstelacja pojęć składających się na tytuł nieniejszego tomu: Media - ciało - pamięć nieczęsto pojawia się w perspektywie badań kulturoznawczych, choć wszystkie one należą do podstawoweg zasobu kategorii badawczych wiedzy o kulturze. Chodzi o - mówiąc krótko - o to, jak nasze tożsamości zostają zawłaszczone przez rozmaite media (audiowizualne przede wszystkim) i powtórnie (choć niekoniecznie wtórnie) przez nie zestrojone w obrębie różnorakich przestrzeni kulturowych. (...) Od wielu innych publikacji z mediami, ciałem, pamięcią bądź tożsamością w tytule tę wyróżnia to, iż podejmuje ona próbę uzgodnienia pozycji współczesnego dyskursu medioznawczego w obrębie szeroko zakrojonej refleksji kulturoznawczej, i odwrptnie - uczynienia z tej ostatniej jeszcze bardziej otwartą na perspektywę wyznaczoną przez obecność mediów. Bo przecież kulturoznawstwo jest dziś nie do pomyślenia bez refleksji nad mediami, skoro oferuje ona jeden z najbardziej owocnych tropów refleksji nad kulturą. Ale i medioznawstwo bez refleksji nad kulturą skazane jest nieuchronnie na jałowość i spekulatywność" - ze wstępu prof. Andrzeja Gwoździa i dr Agnieszki Nierackiej-Ćwikiel.
Książka "Media, ciało, pamięć. O współczesnych tożsamościach kulturowych" - oprawa miękka - Wydawnictwo Narodowe Centrum Kultury. Książka posiada 328 stron i została wydana w 2006 r.