pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Wyprzedaż na koniec roku
Tytuł książki:

Media a polityka

Autor książki:

Magdalena Szpunar

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: WSIiZ
Rok wyd.: 2007
Oprawa: miękka
Ilość stron: 288 s.
Wymiar: 146x210 mm
EAN: 9788360583067
ISBN: 978-83-6058-306-7
Data: 2008-11-13
pozycja niedostępna

Opis książki:

Relacje między mediami a władzą polityczną zawsze były, są i będą ciekawym tematem badawczym. Media dają władzom politycznym ogromną siłę wpływu na społeczeństwo, ułatwiając legitymizację, sprawowanie i utrzymanie władzy nad nim. Jednak wolność mediów jest warunkiem koniecznym właściwego ich działania. Umożliwia im to ich publiczność, której zaufanie jest dla ich bytu kluczowe, Szczególnie w społeczeństwach demokratycznych media musną zachować swoją niezawisłość polityczną, by nie stracić wiarygodności. Kreują wice podmiotowość publiczności, bo ona ma wpływ na kształt funkcjonowania wszystkich form władzy politycznej, sprawowanej w imieniu obywateli. Sytuacja ta musi rodzić konflikty na linii media - polityka. Tym kwestiom poświęcono eseje i artykuły zamieszczone w tej pracy. Są to interesujące i ciekawe analizy sieci powiązań, zachodzących w stosunkach między władzą a mediami, szczególnie w najnowszej historii Polski, pojawiającymi się. po transformacji ustrojowej w roku 1989. Media uwolniły się, przecież od paraliżu cenzury, ale zostały poddane rygorom gry demokratyczne) i rynkowej, bo taka jest natura współczesne) demokracji. Autorzy książki z wnikliwością, niekiedy sarkazmem, ale i humorem przedstawiają te kwestie, nie tylko w sferze oddziaływań między polityka a starymi mediami, ale również w wymiarze tej części życia politycznego, które obecnie przenosi się już w przestrzeń wirtualną nowych mediów.

Książka "Media a polityka" - Magdalena Szpunar (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo WSIiZ. Książka posiada 288 stron i została wydana w 2007 r.