Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | WSIiZ |
Rok wyd.: | 2007 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 288 s. |
Wymiar: | 146x210 mm |
EAN: | 9788360583067 |
ISBN: | 978-83-6058-306-7 |
Data: | 2008-11-13 |
Opis książki:
Relacje między mediami a władzą polityczną zawsze były, są i będą ciekawym tematem badawczym. Media dają władzom politycznym ogromną siłę wpływu na społeczeństwo, ułatwiając legitymizację, sprawowanie i utrzymanie władzy nad nim. Jednak wolność mediów jest warunkiem koniecznym właściwego ich działania. Umożliwia im to ich publiczność, której zaufanie jest dla ich bytu kluczowe, Szczególnie w społeczeństwach demokratycznych media musną zachować swoją niezawisłość polityczną, by nie stracić wiarygodności. Kreują wice podmiotowość publiczności, bo ona ma wpływ na kształt funkcjonowania wszystkich form władzy politycznej, sprawowanej w imieniu obywateli. Sytuacja ta musi rodzić konflikty na linii media - polityka. Tym kwestiom poświęcono eseje i artykuły zamieszczone w tej pracy. Są to interesujące i ciekawe analizy sieci powiązań, zachodzących w stosunkach między władzą a mediami, szczególnie w najnowszej historii Polski, pojawiającymi się. po transformacji ustrojowej w roku 1989. Media uwolniły się, przecież od paraliżu cenzury, ale zostały poddane rygorom gry demokratyczne) i rynkowej, bo taka jest natura współczesne) demokracji. Autorzy książki z wnikliwością, niekiedy sarkazmem, ale i humorem przedstawiają te kwestie, nie tylko w sferze oddziaływań między polityka a starymi mediami, ale również w wymiarze tej części życia politycznego, które obecnie przenosi się już w przestrzeń wirtualną nowych mediów.
Książka "Media a polityka" - Magdalena Szpunar (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo WSIiZ. Książka posiada 288 stron i została wydana w 2007 r.