Media a integracja europejska
Agnieszka Hess, Teresa Sasińska-Klas
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Rok wyd.: | 2010 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 198 s. |
Wymiar: | 176x250 mm |
EAN: | 9788323317852 |
ISBN: | 83-233-1785-2 |
Data: | 2001-01-13 |
Opis książki:
Przygotowania do wstąpienia Polski do Unii Europejskiej sprawiły, że media w naszym kraju stanęły w obliczu licznych zadań i wyzwań. Na środkach masowego komunikowania spoczęła odpowiedzialność za dostarczanie obywatelom wiedzy o UE; jednocześnie wokół wszystkich problemów, korzyści i obaw, wiążących się z akcesją Polski do struktur zjednoczonej Europy. Odgrywając - z większym lub mnijszym sukcesem - rolę edukacyjną oraz kształtując opinię publiczną, media pozwoliły jednocześnie na ujawnienie się społecznych nadziei i niepokojów związanych z planowanym przełomem. Prasa, radio, telewizja, Internet znalazły się w centrum społecznych procesów i przemian poznawczych, jakie pociąga za sobą wejście Polski do UE. Odpowiedzi na pytanie, czy i jak polskim mediom udaje się sprostać temu zadaniu, a także konfrontacji ich roli w procesach akcesyjnych z rolą, jaką odegrały w nich systemy medialne w krajach, które procesy integracyjne mają już za sobą, poświęcona jest niniejsza praca zbiorowa, przygotowana przez autorów z Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
Książka "Media a integracja europejska" - Agnieszka Hess, Teresa Sasińska-Klas (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 198 stron i została wydana w 2010 r.