Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Rok wyd.: | 2009 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 424 s. |
Wymiar: | 170x246 mm |
EAN: | 9788376013398 |
ISBN: | 978-83-7601-339-8 |
Data: | 2009-04-03 |
Opis książki:
Książka dotyka problematyki bardzo żywo dyskutowanej zarówno w Polsce, jak i w wielu innych krajach, stanowiącej przedmiot licznych procesów oraz orzeczeń sądowych. Ilustruje poszukiwanie kompromisu między wolnością dziennikarskiej wypowiedzi i wypełnianiem informacyjnych funkcji mediów w społeczeństwie demokratycznym - z jednej strony - a poszanowaniem dó osobistych człowieka - z drugiej.
Autorzy stawiają sobie za cel uporządkowanie bogatego dorobku orzecznictwa i literatury prawniczej, poszukując pewnych generalnych tendencji i wspólnych zapatrywań, co stanowi punkt wyjścia do rozważań o istocie dó osobistych. Obszar, który możemy definiować jako dobra osobiste, stale ewoluuje i rozszerza się, stąd potrzebna jest dyskusja, gdzie i kiedy możemy mówić o jego naruszeniach.
Książka "Media a dobra osobiste" - Janusz Barta (red.), Ryszard Markiewicz (red.) - oprawa twarda - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 424 stron i została wydana w 2009 r.