Tytuł książki:
Media a demokracja w XXI wieku. Poszukiwanie nowych modeli
Autor książki:
Karol Jakubowicz
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | POLTEXT |
Rok wyd.: | 2013 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 274 s. |
Wymiar: | 165x225 mm |
EAN: | 9788375612691 |
ISBN: | 978-83-7561-269-1 |
Data: | 2013-03-20 |
Cena wydawcy: 49.90 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
Autor książki, jeden z najwybitniejszych polskich medioznawców, z wielką erudycją i barwnie omawia wzajemne uzależnienie mediów i demokracji. Gwałtownie zmieniają się media, erozji ulegają podstawy demokracji, a w efekcie komplikuje się współistnienie mediów i demokracji. Wielu ma nadzieję, że ekspansja nowych mediów umożliwi i przyspieszy powstanie demokracji bezpośredniej. Autor jest bardziej sceptyczny: Rozczaruje się ten, kto oczekuje po tej książce nowego kanonicznego modelu relacji między mediami i demokracją. Jednego modelu nie ma i nigdy nie było - a zatem nie będzie też w przyszłości. Dopóki nie wyklaruje się nowy kształt demokracji, dopóty nie można nawet podjąć próby naszkicowania takiego modelu, bo o roli i zadaniach mediów decyduje droga, którą idzie społeczeństwo. A tych może być wiele. Możemy tu jedynie ustalać główne kierunki drogi ku "demokratyzacji demokracji i na tej podstawie rozważać różne warianty roli mediów, w zależności od wybranego kierunku. Książka ukazuje się w serii Akademickie Warsztaty Dziennikarskie Dr Karol Jakubowicz jest medioznawcą i ekspertem o uznanej pozycji międzynarodowej, specjalizującym się w zagadnieniach mediów elektronicznych. Pełnił wiele funkcji w kraju i za granicą w zakresie działalności medialnej, regulacji mediów i polityki medialnej. Jest autorem, współautorem i redaktorem licznych krajowych i zagranicznych publikacji poświęconych mediom elektronicznym. W 2011 r. wydał książkę Nowa ekologia mediów. Konwergencja a metamorfoza.Książka "Media a demokracja w XXI wieku. Poszukiwanie nowych modeli" - Karol Jakubowicz - oprawa miękka - Wydawnictwo POLTEXT. Książka posiada 274 stron i została wydana w 2013 r.