pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Matematyka w programowaniu gier i grafice komputerowej

Autor książki:

Penny de Byl

Dane szczegółowe:
Wydawca: Helion
Rok wyd.: 2024
Oprawa: miękka
Ilość stron: 384 s.
Wymiar: 235x165 mm
EAN: 9788328908796
ISBN: 978-83-2890-879-6
Data: 2024-06-05
57.35 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

Matematyka w programowaniu gier i grafice komputerowej. Tworzenie i renderowanie wirtualnych środowisk 3D oraz praca z nimi Matematyka jest niezbędna do zrozumienia reguł rządzących tworzeniem grafiki komputerowej w czasie rzeczywistym, a także zasad manipulowania obiektami i środowiskami 3D. Idealnym narzędziem ułatwiającym uchwycenie tych zależności jest język Python wraz z bibliotekami Pygame i Py Open GL. Dzięki nim łatwo zrozumiesz, w jaki sposób komputery tworzą i wprowadzają zmiany w środowiskach trójwymiarowych. Ta książka wyjaśni Ci rolę matematyki w tworzeniu, renderowaniu i zmienianiu wirtualnych środowisk 3D, a ponadto pozwoli odkryć tajemnice najpopularniejszych dzisiaj silników gier. Za sprawą licznych praktycznych ćwiczeń zorientujesz się, co się kryje za rysowaniem linii i kształtów graficznych, stosowaniem wektorów i wierzchołków, budowaniem i renderowaniem siatek, jak również przekształcaniem wierzchołków. Nauczysz się używać kodu Pythona, a także bibliotek Pygame i Py Open GL do budowy własnych silników. Dowiesz się też, jak tworzyć przydatne API i korzystać z nich podczas pisania własnych aplikacji. W książce między innymi: praca w Pythonie z edytorem Py Charm, bibliotekami Pygame i Py Open GL różne polecenia rysowania z różnych graficznych API najważniejsze zagadnienia trygonometrii w odniesieniu do środowisk 3D wektory i matryce w przenoszeniu, ustawianiu kierunku i skalowaniu obiektów 3D renderowanie obiektów 3D z teksturami, kolorami, cieniami i oświetleniem przekształcanie wierzchołków w celu przyspieszenia renderowania opartego na GPU Matematyka: najlepszy sprzymierzeniec programisty i grafika!

Książka "Matematyka w programowaniu gier i grafice komputerowej" - Penny de Byl - oprawa miękka - Wydawnictwo Helion. Książka posiada 384 stron i została wydana w 2024 r. Cena 57.35 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.