Marketing polityczny a procesy akulturacyjne. Przypadek III Rzeczpospolitej
Marek Jeziński
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Mikołaja Kopernika |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 339 s. |
EAN: | 9788323117643 |
ISBN: | 83-231-1764-0 |
Data: | 2001-01-27 |
Opis książki:
Wstęp (Założenia wstępne - tezy * Kategorie analityczne * Struktura pracy * Metodologia i źródła); Akulturacja polityczna i modernizacyjne tendencje akulturacyjne w polityce polskiej u progu nowego stulecia (Uwagi wstępne * Akulturacja polityczna a akulturacja kulturowa * Tendencje akulturacyjne w polskim dyskursie politycznym * Modernizacja * Społeczeństwo obywatelskie * Przesunięcie fazowe w procesie modernizacji * Amerykanizacja polityki polskiej * Uwagi końcowe); Marketing w politycznym zwierciadle (Uwagi wstępne * Marketing jako fenomen polityczny * Rynek polityczny * Marketing MIX * Marka produktu politycznego * Reklama w polityce i cykl życia produktu politycznego * Polityczne uniwersum "my" - "oni" * Instytucjonalizacja konfliktu * Uwagi końcowe); Marketing polityczny w krainie mitu: Uwagi wstępne * Marketing polityczny a mit * Symbol i slogan w narracji marketingu politycznego * Medialna kreacja opozycji mitycznych * Mit polityczny, symbole i niedookreśloność dyskursu * Manipulacja za pośrednictwem mitu politycznego * Uwagi końcowe); Marketing polityczny i wizerunek polityka jako elementy procesu komunikacji politycznej (Uwagi wstępne * Marketing polityczny jako element modelu komunikacji politycznej * Proces komunikacji w marketingu politycznym * Marketing polityczny i media * Wizerunek polityczny * Typy wizerunków politycznych * Wizerunek polityczny jako struktura mityczna * Autokreacja wizerunku w procesie komunikacji politycznej * Uwagi końcowe); Marketing polityczny - konieczność polityki XXI wieku? (Uwagi wstępne * Marketing polityczny jako fenomen postmodernistyczny * Niedookreśloność politycznej narracji marketingowej * Niekoherencja formy i treści przekazu politycznego * Pragmatyczny wymiar marketingu politycznego * Uwagi końcowe); Negatywne kampanie wyborcze i kreacja wizerunku podmiotu politycznego jako aktora zorientowanego na konflikt (Uwagi wstępne * Dychotomiczny obraz świata w dyskursie politycznym * Kampania negatywna * Rytualizacja konfliktu i kampanii negatywnych w dyskursie politycznym * Kampanie negatywne i konflikt. Casus polskich wyborów samorządowych i parlamentarnych * Uwagi końcowe); Integracja Polski z Unią Europejską jako szczególny przypadek tendencji akulturacyjnych w polityce polskiej początku XXI wieku (Uwagi wstępne * "Jestem na TAK!" Integracja z Unią Europejską jako manifestacja procesów akulturacyjnych w polskim dyskursie politycznym * Parlamentarny dyskurs prounijny * Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej * Sojusz Lewicy Demokratycznej i Unia Pracy * Platforma Obywatelska/Młodzi Demokraci * Prawo i Sprawiedliwość * Polskie Stronnictwo Ludowe * Ugrupowania pozaparlamentarne * "Głosuj NIE dla UE!": dyskurs antyunijny jako przykład tendencji kontrakulturacyjnych w polityce polskiej * Kontrakulturacyjny dyskurs parlamentarny: Samoobrona RP i Liga Polskich Rodzin * Liga Polskich Rodzin * Samoobrona Rzeczpospolitej Polskiej * Kontrakulturacyjny dyskurs pozaparlamentarny * Partie polityczne * Organizacje niepolityczne i stowarzyszenia * Uwagi końcowe); Typ idealny a polska empiria: tendencje akulturacyjne w polityce III Rzeczpospolitej (Uwagi wstępne * Akulturacja polityczna: przypadek III RP * Tendencje natywistyczne w III RP * Tendencje kontrakulturacyjne w polskim dyskursie politycznym * Amerykanizacja polityki a polska empiria * Uwagi końcowe); Aneks; Bibliografia; Indeks; Summary
Książka "Marketing polityczny a procesy akulturacyjne. Przypadek III Rzeczpospolitej" - Marek Jeziński - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Mikołaja Kopernika.