Marka narodowa. Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju
Marta Hereźniak
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Polskie Ekonomiczne, PWE |
Rok wyd.: | 2010 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 226 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788320818987 |
ISBN: | 978-83-208-1898-7 |
Data: | 2010-11-02 |
Opis książki:
W warunkach intensyfikacji wzajemnych powiązań między krajami budowanie wizerunku i reputacji marki narodowej wiąże się z poszukiwaniem przez nie sposobów prezentacji własnych atutów oraz skutecznych metod podnoszenia konkurencyjności gospodarczej. Państwa narodowe coraz częściej odwołują się do metod i narzędzi stosowanych przez przedsiębiorstwa w celu zbudowania swojej pozycji rynkowej. Budowanie marki i zarządzanie nią to jeden z najistotniejszych obszarów w których kraje przejmują wzorce od przedsiębiorstw. Branding narodowy budowanie marki narodowej jest zjawiskiem które odnosi się do aktywności instytucji państwa na poziomie centralnym i lokalnym oraz podmiotów prywatnych i publicznych stowarzyszeń grup społecznych zawodowych itp. podejmowanej w celu wypracowania i komunikowania przewag konkurencyjnych kraju. Książka jest wynikiem kilkuletniego doświadczenia Autorki w pracy nad programem Marka dla Polski a także szczegółowych badań i analiz dotyczących najlepszych praktyk metod i strategii budowania marek narodowych państw z całego świata. Powstała ona z myślą o różnych środowiskach zainteresowanych budowaniem marek narodowych lub zaangażowanych w ten proces. Z uwagi na swoją strukturę obecność studiów przypadków oraz kompleksowe ujęcie tematyki może stanowić aktualny podręcznik akademicki dla studentów różnych kierunków nauk społecznych. Ponadto może być traktowana jako kompendium wiedzy i dobrych praktyk dla polskich instytucji publicznych.
Książka "Marka narodowa. Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju" - Marta Hereźniak - oprawa miękka - Wydawnictwo Polskie Ekonomiczne, PWE. Książka posiada 226 stron i została wydana w 2010 r.