Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe Semper |
Rok wyd.: | 2010 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 160 s. |
Wymiar: | 165x235 mm |
EAN: | 9788375071306 |
ISBN: | 978-83-7507-130-6 |
Data: | 2010-07-28 |
Opis książki:
Książka jest zapisem fascynacji literackością reportażu budowanego na bazie etosu tradycji inteligenckiej. Analiza dokumentalnych tekstów ma ukazać inne oblicze rosyjskiego dziennikarstwa niezwykle subiektywne skuteczne perswazyjne trudne do sformatowania i standaryzacji. Opis reportaży tygodnika Ogoniok to również zapis schyłku czy wygaszania osobiustych form - schyłku związanego jednak nie tyle z presją polityczną ile marketingową nie tyle z naciskami Kremla ile reklamodawców.
Książka "Mały człowiek. O współczesnym reportażu w Rosji" - Jędrzej Morawiecki - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe Semper. Książka posiada 160 stron i została wydana w 2010 r. Cena 24.38 zł. Zapraszamy na zakupy!
Spis treści:
Wprowadzenie
ROZDZIAŁ I
Reportaż jako zjawisko historyczno–społeczne
Dwojakie uwarunkowania narodzin dziennikarstwa
Cenzura carska jako stymulacja wykształcenia form granicznych
Reportaż wobec systemu oficjalnej propagandy radzieckiej
Podłoże społeczne dokumentalizmu literackiego
Standaryzacja kontra indywidualizacja. Dwie jakościwspółczesnego dyskursu
Reportaż wobec przemian imitacyjnych i wykształcenia nowego nurtu oficjalnego ROZDZIAŁ II
Reportaż jako zjawisko formalne. Definicje narzędzi i kryteriadoboru materiału
Definicja tekstów reportażowych
Definiowanie zjawiska perswazji literackiej w reportażu
Definiowanie tekstów feature. Narzędzia charakterystyczne dla nowego nurtu
Reportaż literacki wobec feature — funkcja pragmatyczna
Analiza tekstów tygodnika „Ogoniok” — sposób selekcji materiału
Motywacja wyboru pola badawczego
Metoda analizy świata przedstawionego ROZDZIAŁ III
Reportaż w tygodniu „Ogoniok”. Analiza materiału dodeklarowanego przełomu marketingowego (lata 1995–2000)
Reportaże wojenne i kryminalne
Mali ludzie w małym świecie. Eksploracja sfer zapomnianych i przemilczanych
Reporter jako mały człowiek
Elementy reportażowe w innych gatunkach — zwiastun nowej tendencji
Przesunięcie pola eksploracji — wielki świat w małych oczach
ROZDZIAŁ IV
Reportaż w tygodniu „Ogoniok”. Nowe tendencje podeklarowanym przełomie marketingowym 2000 roku
Deklarowany przełom medialny
Postulowany nowy typ bohatera w reportażu — realizacja politykiośrodka władzy symbolicznej
Intensyfikacja reportaży wcieleniowych i autotematycznych
Rozkwit reportażu podróżniczego jako powrót do genezy gatunku
Relokacja form reportażowych w dyskursie literackim
Elementy reportażowe w publicystyce analitycznej — nowatendencja
Sceny reportażowe w recenzjach
Rozkwit tekstów reportażowych na bazie formy wywiadu
Zanikanie elementów reportażowych
Zakończenie
Bibliografia