Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Narodowe Centrum Kultury |
Rok wyd.: | 2013 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 344 s. |
Wymiar: | 165x225 mm |
EAN: | 9788363631390 |
ISBN: | 978-83-6363-139-0 |
Data: | 2013-06-07 |
Cena wydawcy: 55.00 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
To książka o fenomenie jakim w XX wieku było polskie wzornictwo, wnętrzarstwo i moda inspirowane sztuką i rękodziełem ludowym. Mimo, że ludowość na sprzedaż może wydawać się dzieckiem czasów peerelowskich, wyrosła jednak z wyrafinowanej koncepcji, którą współtworzyły urzędnicze, naukowe i artystyczne elity międzywojennej Polski. To na wypracowanej wówczas modzie i mechanizmach wytwórczości opierała się Cepelia.Unikatowe przedsiębiorstwo utworzone już w powojennej, komunistycznej Polsce, które wykształciło własny - cepeliowski styl, naznaczając nim nie tylko oficjalne wnętrza użyteczności publicznej, ale także polskie mieszkania drugiej połowy XX w. Ludowość na sprzedaż była nie tylko sposobem wykorzystania ludowej estetyki w rodzimym wzornictwie, ale wielkim, rozciągniętym na przestrzeni różnych czasów projektem o znaczeniu estetycznym, kulturowym, politycznym i gospodarczym.
Książka "Ludowość na sprzedaż" - Piotr Korduba - oprawa miękka - Wydawnictwo Narodowe Centrum Kultury. Książka posiada 344 stron i została wydana w 2013 r.