Leksykon zarządzania i marketingu w bibliotekoznawstwie
Maja Wojciechowska, Joanna Kamińska, Beata Żołędowska-Król, Bożena Jaskowska
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | SBP |
Rok wyd.: | 2019 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 292 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788365741172 |
ISBN: | 978-83-6574-117-2 |
Data: | 2019-01-29 |
Opis książki:
W ostatnich latach tematyka marketingu i zarządzania stała się jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się obszarów badawczych w dyscyplinie, jaką jest bibliotekoznawstwo i informacja naukowa. O dużej popularności tej tematyki świadczy jej stała obecność na konferencjach naukowych oraz znacząca i stale rosnąca liczba publikacji z tego zakresu. Jest ona także uwzględniona w ofercie dydaktycznej większości placówek kształcących bibliotekarzy. Implikuje to proces pojawiania się nowego słownictwa oraz adaptowania terminów z zakresu organizacji i zarządzania do potrzeb bibliotekoznawstwa. Można jednak zauważyć, że przy stosunkowo dużej liczbie publikacji poświęconej określonym problemom zarządzania bibliotekami i stosowaniu przez nie narzędzi marketingowych, stanowczo brakuje prób uporządkowania sfery semantycznej i syntezy dotychczasowego dorobku terminologicznego w tej dziedzinie. Niniejsza publikacja stanowi próbę wypełnienia tej luki. Adresowana jest do pracowników naukowych, kierowników i pracowników bibliotek oraz studentów, którzy spotykają się na co dzień z wieloma koncepcjami i pojęciami z zakresu zarządzania i marketingu bibliotecznego.
Książka "Leksykon zarządzania i marketingu w bibliotekoznawstwie" - Maja Wojciechowska, Joanna Kamińska, Beata Żołędowska-Król, Bożena Jaskowska - oprawa miękka - Wydawnictwo SBP. Książka posiada 292 stron i została wydana w 2019 r.