Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | POLTEXT |
Rok wyd.: | 2010 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 288 s. |
Wymiar: | 150x230 mm |
EAN: | 9788375610772 |
ISBN: | 978-83-7561-077-2 |
Data: | 2010-04-22 |
Opis książki:
Robimy biznes! Łatwo powiedzieć, trudniej zrealizować z sukcesem. Każda działalność ma swoją specyfikę. Wymaga wiedzy i wprowadza język specjalistyczny. Wiedza jest zapisywana poprzez ustalone pojęcia, które miewają przeróżne znaczenia i budzą jeszcze bardziej zróżnicowane skojarzenia. To samo słowo może oznaczać zupełnie coś innego w różnych językach profesjonalnych. Rozwój nauki, mnogość specjalizacji jeszcze bardziej pogłębia to zagadnienie. Każda profesja wnosząc swoje pojęcia, inaczej określa i definiuje ich znaczenie, tworząc specyficzny wachlarz skojarzeń, które są niezbędne do jej zrozumienia.
Jeśli nie ustalimy terminologii, w której się poruszamy, to mijamy się w rozumieniu znaczeń, w porozumiewaniu się i przekazywaniu myśli. Powstaje chaos. Brak jasnej, jednoznacznej terminologii jest szczególnie niebezpieczny w przypadku działalności gospodarczej, a jeszcze bardziej w konsultingu, który z założenia jest interdyscyplinarny. Niejasne znaczenie słów prowadzi do powstania niebezpiecznych pomyłek we wnętrzu organizacji, w jej związkach z otoczeniem, w turbulentnych zmianach w segmentach rynkowych.
Leksykon przedsiębiorcy jest bogatym zbiorem terminów, pojęć oraz ich interpretacji i znaczeń. Właścicielom firm, menedżerom, specjalistom ułatwią poruszanie się po trudnym gruncie funkcjonowania biznesu i konsultingu. Precyzyjne nazywanie spraw pozwoli uzyskać sprawność, efektywność i skuteczność prowadzenia przedsiębiorstwa uwidocznionych w osiąganych wynikach.
Książka "Leksykon przedsiębiorcy" - Wacław Smid - oprawa miękka - Wydawnictwo POLTEXT. Książka posiada 288 stron i została wydana w 2010 r.