Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Helion |
Rok wyd.: | 2016 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 432 s. |
Wymiar: | 235x155 mm |
EAN: | 9788328322004 |
ISBN: | 978-83-2832-200-4 |
Data: | 2016-09-27 |
Opis książki:
Mózg robota i aplikacje do programowania, czyli od czego zacząć przygodę z robotami LEGO.
Silniki i czujniki, czyli jak zapewnić odpowiednie działanie robota w świecie rzeczywistym.
Mój własny robot, czyli jak zbudować i zaprogramować robota w zależności od potrzeb.
Robotyka jest jedną z dziedzin szybko rozwijających się we współczesnym świecie. Roboty świetnie sprawdzają się w najróżniejszych warunkach, a umiejętność ich programowania jest coraz bardziej ceniona na rynku pracy. To wszystko prawda, ale nie można zapominać o tym, że programowanie robotów może także stanowić świetną zabawę. Zwłaszcza jeśli dotyczy to robotów LEGO MINDSTORMS! Nie trzeba być dzieckiem, by poczuć ekscytację związaną z samodzielnym zaprojektowaniem zachowań robota, który wykona wszystkie wymagane od niego czynności. A zatem - do dzieła!
W tej książce znajdziesz wszystkie elementy niezbędne do rozpoczęcia pracy z LEGO MINDSTORMS. Jej autor pokaże Ci, jak działa kostka EV3 i jakie aplikacje możesz wykorzystać do programowania Twoich robotów. Poprowadzi Cię przez krainę danych liczbowych, operacji logicznych, arytmetycznych i innych, a także instrukcji sterujących. Zapozna Cię z możliwościami w zakresie tworzenia podprogramów i programowania wielowątkowego. Dzięki niemu poznasz silniki i czujniki oraz bloczki służące do ich programowania. Zobaczysz, jak można łączyć ze sobą kostki EV3, a potem przyjrzysz się trzem ulubionym robotom autora. To z pewnością zainspiruje Cię do wymyślania własnych konstrukcji LEGO i sterującego nimi oprogramowania!
Mózg robota LEGO MINDSTORMS EV3
Zaczynamy programowanie w aplikacji LEGO MINDSTORMS EV3
Podstawowe operacje na danych
Silniki i czujniki LEGO MINDSTORMS EV3
Programowanie wybranych konstrukcji robotów
Budujemy własne roboty
Pliki graficzne i dźwiękowe w zasobach aplikacji
Edycja obrazów dla kostki EV3 i edycja dźwięków
Programowanie muzyki na podstawie zapisu nutowego
Rysowanie figur geometrycznych i konstrukcje
Matematyczne podstawy sterowania pojazdem
Sprawdź, jak ożywić Twoje LEGO!
Książka "Lego Mindstorms EV3. Programowanie robotów" - Wiesław Rychlicki - oprawa miękka - Wydawnictwo Helion. Książka posiada 432 stron i została wydana w 2016 r.