Lego. Jak pokonać kryzys, zawojować świat i zbudować potęgę z klocków
Niels Lunde
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | AGORA |
Rok wyd.: | 2019 |
Oprawa: | Miękka ze skrzydełka |
Ilość stron: | 440 s. |
Wymiar: | 135x210 mm |
EAN: | 9788326829109 |
ISBN: | 978-83-2682-910-9 |
Data: | 2019-08-13 |
Opis książki:
Marka. Klocek. System konstrukcyjny. Wspólnota. Oto cztery filary jednej z najbardziej znanych firm na świecie.
Firmy, która niezmiennie od ponad 8 dekad pobudza wyobraźnię dzieci i dorosłych. Oto historia Lego - idei, która musiała
narodzić się na nowo.
Dziś Lego to znakomicie działająca korporacja odnosząca sukcesy na całym globie. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę z tego, że w 1978 roku losy tego niezwykłego przedsiębiorstwa mogły się potoczyć zupełnie inaczej. W tym właśnie roku stery w firmie przejął młody idealista i wnuk założyciela Lego - Kjeld Kirk Kristiansen.
Na ponad 300 stronach poznajemy największych managerów i dyrektorów finansowych drugiej połowy XX wieku, z których każdy próbował złamać i zrozumieć istotę najsłynniejszego klocka wszechczasów. Jesteśmy świadkami dramatycznych decyzji i wypadków, które zaprowadziły ten duński skarb narodowy na skraj sprzedaży i upadku. Wreszcie poznajemy Jorgena Viga Knudstorpa, który postanowił na nowo rozbudzić ducha Lego i zataczając ogromne koło przywrócić w pewnym sensie wartości, które wyznawał Kjeld Kirk Kristiansen, a które są do dziś tak drogie wszystkim wielbicielom tej cudownej zabawki.
Autorem "Lego" jest Niels Lunde, redaktor naczelny duńskiej gazety biznesowej Borsen, który przeprowadził ponad sto wywiadów z kluczowymi postaciami w firmie LEGO i poza nią.
To fascynująca lektura nie tylko dla fanów marki ciekawych tego, jak ich ulubiona firma zdobyła pozycję i uznanie, jakimi cieszy się dzisiaj, ale także wnikliwa analiza uwarunkowań ekonomicznych, różnych stylów zarządzania i często wykluczających się wizji rozwoju, które były udziałem kolejnych dyrektorów generalnych LEGO. To ich doświadczenia, koncepcje i zmieniające się podejście do tego czym właściwie jest firma LEGO, jak i ich zmagania z zarządem firmy, sprawiły że duński twórca zabawek kilkakrotnie przebył drogę od rynkowego potentata do firmy o włos od upadku - i z powrotem.
Słynna już "kuracja Knudstorpa" która wyprowadziła legendarnego producenta zabawek ze strat ku rekordowym zyskom jest do dziś obiektem analiz i inspiracją niejednego lidera - i nigdzie nie opisano jej tak drobiazgowo, jak w tej właśnie książce.
Paweł "Sariel" Kmieć, AFOL, Yotuber youtube.com/searme, sariel.pl
Książka "Lego. Jak pokonać kryzys, zawojować świat i zbudować potęgę z klocków" - Niels Lunde - oprawa Miękka ze skrzydełka - Wydawnictwo AGORA. Książka posiada 440 stron i została wydana w 2019 r.