Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Rok wyd.: | 2008 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 193 s. |
Wymiar: | 222x300 mm |
EAN: | 9788301155438 |
ISBN: | 978-83-0115-543-8 |
Data: | 2012-04-04 |
Opis książki:
Książka wprowadza w zagadnienie szeroko pojętej kompozycji graficznej, na przykładzie różnych form wydawniczych i użytkowych.Opowiada o charakterystycznych cechach layoutu i najważniejszych elementach, jakie trzeba wziąć pod uwagę przy jego tworzeniu. Są to m.in. podział i układ strony, proporcje, siatka, zastosowanie kroju pisma, interlinii, kolor, tekstura i wiele innych.
Książka mówi o tym, czym jest layout zarówno w ujęciu historycznym, jak i w rozumieniu współczesnym, jak zmienia się jednak jego oblicze, forma i możliwości stosowania w projektowaniu graficznym. Ukazuje dylematy z jakim może zetknąć się projektant w swojej pracy i sposoby ich rozwiązania. Analizuje zagadnienie projektowania z perspektywy tworzenia różnych form wydawniczych i użytkowych - książek, czasopism, materiałów reklamowych, opakowań, strony www, a także w projektowaniu wnętrz i architekturze.
Co ważne, prezentuje dobre i inspirujące przykłady projektów, rozwiązań graficznych i typograficznych z całego świata.
Książka została napisana językiem przystępnym nawet dla osób niezbyt dobrze poruszających się w fachowym nazewnictwie związanym z projektowaniem graficznym.
Pozycja będzie też świetną pomocą dydaktyczną dla uczelni artystycznych, typograficznych i poligraficznych.
W serii ukazały się: ?Typografia?, ?Kreatywna reklama?, ?Logo. Przewodnik dla projektantów?, ?Opakowania. Gotowe szablony, projekty, techniki składania?, ?Projektowanie dla nowych mediów?, ?Twórcze projektowanie? i ?Twórcze ilustrowanie?.
Książka "Layout. Zasady, kompozycja, zastosowanie" - Gavin Ambrose, Paul Harris - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe PWN. Książka posiada 193 stron i została wydana w 2008 r.