pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

l humour dans la communication - la communication de lhumour. Etude sociopragmatique du fonctionnement intra - et interlingual de lhumour verbal

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Rok wyd.: 2012
Oprawa: miękka
Ilość stron: 202 s.
Wymiar: 165x240 mm
EAN: 9788375256734
ISBN: 978-83-7525-673-4
Data: 2012-12-03
Cena wydawcy: 29.40 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Humor werbalny, będący przedmiotem niniejszej monografii, rozpatrywany być może w kontekście szeroko rozumianej komunikacji językowej, stanowiąc tym samym ciekawą perspektywę dla refleksji nad charakterem samej wymiany słownej i jej poszczególnych czynników. Obserwacja funkcjonowania komunikatów żartobliwych w interakcji wydaje się wskazywać, iż nie przynależą one jednemu typowi aktów mowy w większym stopniu niż innemu. Autorka w sugestywny sposób dowodzi, że tworzą one odrębny typ dyskursu, który można określić jako typ pośredni, charakteryzujący się wysokim stopniem implicytności i niejednoznaczności w wyrażaniu intencji. Zabarwienie humorystyczne wypowiedzi językowych w sposób najbardziej przekonujący ukazuje zarazem złożoność procesu interpretacji wypowiedzi żartobliwych tak w rejestrze pisanym, jak i mówionym języka. Zaproponowane w książce socjopragmatyczne ujęcie humoru pozwala na wskazanie istotnych cech tego zjawiska, a te wykraczają w sposób znaczący poza ujęcia czysto strukturalistyczne. Kontekst czasoprzestrzenny, typ komunikatu humorystycznego oraz charakter relacji interpersonalnej stanowią niewątpliwie czynniki determinujące funkcjonowanie i interpretację wypowiedzi żartobliwych w obrębie jednej społeczności językowej, jak i możliwość ich transferu międzykulturowego.

Książka "l humour dans la communication - la communication de lhumour. Etude sociopragmatique du fonctionnement intra - et interlingual de lhumour verbal" - Magdalena Szeflińska-Baran - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Książka posiada 202 stron i została wydana w 2012 r.