Kultury prosumpcji. O niemożności powstania globalnych i ponadpaństwowych społeczności fanów
Piotr Siuda
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | ASPRA-JR |
Rok wyd.: | 2012 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 296 s. |
Wymiar: | 160x235 mm |
EAN: | 9788375453782 |
ISBN: | 978-83-7545-378-2 |
Data: | 2012-11-13 |
Opis książki:
Tom 16. serii ?Media początku XXI wieku? wydawanej we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.U podstaw sformułowania problemu legła frustracja spowodowana obserwowanym w literaturze przedmiotu brakiem rozważań dotyczących ograniczeń i odmienności najnowszych trendów popkulturowych polegających na wdrażaniu prosumpcji. Zaistnienie tej ostatniej wiąże się z zachęcaniem konsumentów do aktywnego tworzenia, reinterpretowania i redystrybucji popproduktów. W pochwałach emancypacji, jaką niosą za sobą te procesy, akademicy nie dostrzegają, że rysowany przez nich obraz nie jest do końca trafny. Mówi się (mniej lub bardziej bezpośrednio) o wszechogarniającym charakterze prosumpcji i jej jednakowości niezależnie od miejsca implementacji. Badacze nie zauważają, że w różnych częściach globu rozwija się ona inaczej - mamy do czynienia z różnym jej natężeniem oraz wielkością pod względem formy.
Książka "Kultury prosumpcji. O niemożności powstania globalnych i ponadpaństwowych społeczności fanów" - Piotr Siuda - oprawa miękka - Wydawnictwo ASPRA-JR. Książka posiada 296 stron i została wydana w 2012 r.