Kulturowe oddziaływanie telewizji w epoce reality shows
Michał Jankowski
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Adam Marszałek |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 121 s. |
Wymiar: | 145x205 mm |
EAN: | 9788373229969 |
ISBN: | 837322-996-5 |
Data: | 2005-04-15 |
Opis książki:
Michał Roman Jankowski urodział się 20 lutego 1979 roku w Poznaniu aczkolwiek całe jego młodzieńcze i dorosłe życie jest jak dotąd związane z Warszawą. Tutaj też z sukcesami ukończył edukację w VII Liceum Ogólnokształcącym im. Juliusza Słowackiego, aby następnie kontynuować naukę na kierunku dziennikarstwa Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, zakończoną obroną pracy magisterskiej w czerwcu 2003 roku. Obecnie próbuje swoich sił jako wolny strzelec w zawodzie dziennikarskim, ze szczególnym uwzględnieniem tematyki medioznawczej, kulturowej a także socjologii oraz psychologii społecznej. "Kulturowe oddziaływanie telewizji w epoce reality show" jest jego debiutem książkowym stanowiącym próbę możliwie wszechstronnego, obiektywnego i krytycznego spojrzenia na fenomen programów w rodzaju Big Brother w naszym kraju. Jak zapewnia autor, jest to pierwsze, ale na pewno nie ostatnie jego siowo w dysku-sji na temat społecznych funkcji spełnianych przez środki masowego przekazu we współczesnym, błyskawicznie zmienłającym się świecie.
Swą wiedzę na temat poruszanych w książce zjawisk autor czerpie tak z klasycznych, kultowych dzieł uznanych autorów /E. Aronson, K. T. Toeplitz, Z. Baumann, A. Kłoskowska/, jak i z kontaktów oraz obserwacji zachowań zwykłych ludzi, z podsłuchanych w tramwaju konwersacji czy zaobserwowanych na ułicy zachowań. Prywatnie do swych ulubionych twórców zalicza F. Dostojewskiego, L. Tołstoja, F. Kafkę, T. Capote`a, R. Gravesa, a ze współczesnych kulturoznawców także A. Tofflera, S. Huntingtona oraz J. Ortega y Gasseta. W wolnych chwilach ucieka z miasta i relaksuje się odbywając wielogodzinne piesze górskie wycieczki. Argumentuje to tym, iż łatwiej wtedy zebrać myśli, a i tematy na kolejne książki same wówczas napływają. Kiedy z rozmaitych przyczyn górska eskapada nie może dojść do skutku, wyciszenie i spokój autor znajduje słuchając swojej ulubionej, chrześcijańsko-uduchowionej muzyki punkowo-metalowego zespołu Armia. Z jego to właśnie twórczości pochodzi cytat, który zdaniem autora najlepiej charakteryzuje podejście części bohaterów jego książki, jakimi są bezrefleksyjni odbiorcy Big Brothera: "Masz oczy a nie widzisz, masz uszy a nie słyszysz". Czas najwyższy, aby to zmienić, aby ludzie uświadomili sobie prawdziwe oblicze telewizji i jej, "Kul-turowe oddziaływanie...", a ta książka w dużym stopniu do tego właśnie ma się przyczynić.
Książka "Kulturowe oddziaływanie telewizji w epoce reality shows" - Michał Jankowski - oprawa miękka - Wydawnictwo Adam Marszałek.