pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Wyprzedaż na koniec roku
Tytuł książki:

Kulturowe determinanty zachowań konsumenckich

Autor książki:

Wanda Patrzałek

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Oprawa: miękka
Ilość stron: 210 s.
Wymiar: 168x238 mm
EAN: 9788322925553
ISBN: 83-229-2555-7
Data:2001-01-15
Cena wydawcy: 19.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Czynniki kulturowe wpływające na zachowania konsumenckie; Kultura, jej rozwój i związki z zachowaniami konsumenckimi; Wartości a zachowania konsumenckie; Wpływ subkultur na zachowania konsumenckie; Znal kulturowy a prestiż marki, Globalizacja i nowe trendy w konsumpcji; Współczesny konsumpcjonizm; Rozwój konsumpcjonizmu; Czas jako element kultury konsumpcyjnej; Krytyczne aspekty konsumpcjonizmu; Zachowania konsumenckie w myśli socjologiczno-ekonomicznej; Teoria zachowań konsumenckich a rozwój kategorii homo oeconomicus; Idea wpływu wolnego rynku na optymalizację zachowań konsumenckich według Adama Smitha; Wpływ czynników społeczno-kulturowych na aktywność ekonomiczną według Maxa Webera; Keynesizm nowe spojrzenie na rolę konsumpcji w systemie społeczno-gospodarczym; Społeczno-kulturowe aspekty gospodarowania w ujęciu Talcotta Parsonsa; Zachowania konsumenckie jako jeden z przejawów zachowań ekonomicznych w teorii Garyego Beckera; Wyzwania przyszłości zachowania konsumenckie a ekologia; Świadomość i kultura prawna konsumentów; Historia ochrony praw konsumenta; Charakterystyka kultury prawnej; Model ochrony konsumenta w Unii Europejskiej i w Polsce; Rozstrzygnięcie sporów konsumenckich jako determinanta kultury prawnej konsumentów; Wpływ mediów masowych na zachowania konsumenckie; Charakterystyka mediów masowych jako przyczynek do analizy przekazu reklamowego. Ewolucja poglądów dotyczących wpływu mediów jako wstęp do analizy wybranych koncepcji oddziaływania reklamy; skutki oddziaływania mediów jako nośników przekazów reklamowych; Czynniki warunkujące skuteczność medialnego przekazu reklamowego; Postawy Polaków wobec reklamy jako wyraz opinii publicznej; Znaczenie teorii oddziaływania mediów dla przekazu reklamowego; Kulturowe uwarunkowania percepcji reklamy; Kulturowy kontekst reklamy; Cechy społeczno-demograficzne a reklama; Wiek a percepcja reklamy; Reklama a zachowania konsumenckie; Wpływ zmian wtórnych wartości kulturowych na zachowania konsumenckie; Struktura otoczenia kulturowego; Trwałość podstawowych wartości kulturowych; Zmiany wtórnych wartości kulturowych; Nowy produkt jako zmiana kulturowa; Produkty nowe; Typowy proces nabywczy a akceptacja innowacji; Kultura jako środowisko życia człowieka; Kulturowe czynniki wpływające na akceptację innowacji; Dyfuzja zbiorowy wymiar akceptacji; Kulturowe determinanty zachowań nabywczych rolników; Zachowania nabywcze w ujęciu interdyscyplinarnym; Mechanizmy wpływu kultury na decyzje nabywcze; Typy zachowań oraz rodzaje decyzji rynkowych; Zachowania konsumentów rolnych; Konkluzja.

Książka "Kulturowe determinanty zachowań konsumenckich" - Wanda Patrzałek - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.

Spis treści:

Czynniki kulturowe wpływające na zachowania konsumenckie; Kultura, jej rozwój i związki z zachowaniami konsumenckimi; Wartości a zachowania konsumenckie; Wpływ subkultur na zachowania konsumenckie; Znal kulturowy a prestiż marki, Globalizacja i nowe trendy w konsumpcji; Współczesny konsumpcjonizm; Rozwój konsumpcjonizmu; Czas jako element kultury konsumpcyjnej; Krytyczne aspekty konsumpcjonizmu; Zachowania konsumenckie w myśli socjologiczno-ekonomicznej; Teoria zachowań konsumenckich a rozwój kategorii homo oeconomicus; Idea wpływu wolnego rynku na optymalizację zachowań konsumenckich według Adama Smitha; Wpływ czynników społeczno-kulturowych na aktywność ekonomiczną według Maxa Webera; Keynesizm ? nowe spojrzenie na rolę konsumpcji w systemie społeczno-gospodarczym; Społeczno-kulturowe aspekty gospodarowania w ujęciu Talcotta Parsonsa; Zachowania konsumenckie jako jeden z przejawów zachowań ekonomicznych w teorii Gary’ego Beckera; Wyzwania przyszłości ? zachowania konsumenckie a ekologia; Świadomość i kultura prawna konsumentów; Historia ochrony praw konsumenta; Charakterystyka kultury prawnej; Model ochrony konsumenta w Unii Europejskiej i w Polsce; Rozstrzygnięcie sporów konsumenckich jako determinanta kultury prawnej konsumentów; Wpływ mediów masowych na zachowania konsumenckie; Charakterystyka mediów masowych jako przyczynek do analizy przekazu reklamowego. Ewolucja poglądów dotyczących wpływu mediów jako wstęp do analizy wybranych koncepcji oddziaływania reklamy; skutki oddziaływania mediów jako nośników przekazów reklamowych; Czynniki warunkujące skuteczność medialnego przekazu reklamowego; Postawy Polaków wobec reklamy jako wyraz opinii publicznej; Znaczenie teorii oddziaływania mediów dla przekazu reklamowego; Kulturowe uwarunkowania percepcji reklamy; Kulturowy kontekst reklamy; Cechy społeczno-demograficzne a reklama; Wiek a percepcja reklamy; Reklama a zachowania konsumenckie; Wpływ zmian wtórnych wartości kulturowych na zachowania konsumenckie; Struktura otoczenia kulturowego; Trwałość podstawowych wartości kulturowych; Zmiany wtórnych wartości kulturowych; Nowy produkt jako zmiana kulturowa; Produkty nowe; Typowy proces nabywczy a akceptacja innowacji; Kultura jako środowisko życia człowieka; Kulturowe czynniki wpływające na akceptację innowacji; Dyfuzja ? zbiorowy wymiar akceptacji; Kulturowe determinanty zachowań nabywczych rolników; Zachowania nabywcze w ujęciu interdyscyplinarnym; Mechanizmy wpływu kultury na decyzje nabywcze; Typy zachowań oraz rodzaje decyzji rynkowych; Zachowania konsumentów rolnych; Konkluzja.