Kultura rocka 1. Twórcy, tematy, motywy
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Mikołaja Kopernika |
Rok wyd.: | 2019 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 448 s. |
Wymiar: | 160x220 mm |
EAN: | 9788323142386 |
ISBN: | 978-83-2314-238-6 |
Data: | 2019-10-16 |
Opis książki:
Wstęp / 9
Bartłomiej Alberski
Brzmienie brzmieniu nierówne / 13
Radosław Marcinkiewicz
Rock a leksykografia: supergrupa. Z Dream Theater spacer pierwszy / 31
Monika Konert-Panek
Akcent a wizerunek. Foniczne aspekty stylu rockowego / 55
Łucja Iwanczewska
Między nami dobrze jest, czyli polski punk i sztuka / 69
Luiza Karaban
Polscy hipisi i ich stosunek do przyrody w paradygmacie romantycznym. Uwagi na marginesie wybranych tekstów piosenek rockowych / 77
Krzysztof Gajda
Piosenka lingwistyczna? Hubert Spięty Dobaczewski (Lao Che) / 89
Tomasz Florczyk
Od staropolskich stylizacji po niby-dziecięcą poezję - o concept albumach i Lao Che z tekstami Huberta Dobaczewskiego / 105
Piotr Łuszczykiewicz
Stary rock a nowa poezja polska / 117
Przemysław Zawrotny
Literackość i etos rockandrollowca w tekstach Piotra Klatta / 139
Beata Rynkiewicz
Jestem wtedy kiedy krzyczę. Postawy emancypacyjne polskich artystek w kulturze punk / 149
Mirosław Aleksander Miernik
Od Gotyku do Dark Independent. O rozwoju subkultury gotyckiej w Polsce po roku 1999 / 165
Krzysztof Stanisław Werner
Działalność fanklubu The Beatles w PRL-owskiej rzeczywistości lat 80. / 175
Julian Strzałkowski
Samotność w tekstach utworów zespołu Dżem z lat 1985-1994 / 185
Paweł Tański
Afekt efektu. O tekstach zespołu Popsysze w języku polskim / 195
Magdalena Budzyńska
Językowy obraz ciała w piosenkach Grzegorza Ciechowskiego / 215
Alicja Gruszka
Koncert zespołu Behemoth jako performans artystyczny / 229
Adam Domalewski
Queer Queen - Bohemian Rhapsody jako utwór coming outowy / 239
Michał Wróblewski
Diabelska poza Glenna Danziga - perspektywa jungowska / 245
Natalia Gryń
Quadrophenia manifestem młodego Brytyjczyka / 255
Paweł Biliński
Rockin mock! Parodystyczne komponenty Oto Spinal Tap Roba Reinera / 265
Anna Chomczyk
Joga, lewitacja i rock and roll, czyli jak Daleki Wschód kształtował kontrkulturę w USA / 277
Olaf Pajączkowski
Od kota Lucyfera Sama do buntownika Toma Sawyera - tematy tekstów piosenek rocka progresywnego i gatunków pokrewnych na przykładzie twórczości wybranych zespołów / 289
Tomasz P. Bocheński
Was verliert man | mit dem Augenschlag? Między poezją a kontynuantami hard rocka: przypadek Tilla Lindemanna i zespołu Rammstein / 301
Jacek Kowalski
Doświadczenie bliskości i oddalenia: literacka wizja rock-metra w Niebie pod Berlinem Jaroslava Rudiša / 317
Agnieszka Osińska-Szpur
Wieczność kocha się w wytworach czasu. Tematy i motywy twórczości Williama Blake a w tekstach rockowych (na przykładzie Iron Maiden, The Doors, Patti Smith i U2) / 325
Aleksandra Szwagrzyk
Niedorosły rock: rockowe motywy w literaturze dla dzieci i młodzieży / 339
Maciej Kuster
Kolejna cegła w murze. Kilka uwag o polskim przekładzie Ściany Pink Floyd / 345
Ewelina Zarembska
Tłumaczenie i adaptacja musicalu rockowego na przykładzie musicalu Rent Jonathana Larsona / 357
Łukasz Głod
Koncert jako rytuał totalitarny. Strategie sceniczne słoweńskiego kolektywu Laibach w latach 1980-2015 / 367
Paweł Jaskulski
Dramaturgia koncertu rockowego. Przypadek Nirvany / 381
Jarosław Kardaś
Czy koncerty U2 to już zjawisko kulturowe? / 391
Małgorzata Litwin
Ziggy Stardust, czyli androgyn w świecie rocka. Koncept kreacji scenicznej Davida Bowiego / 403
Przemysław Piłaciński
The Seer Swans - między kompozycją a improwizacją / 411
Katarzyna Winnicka
Gimme Shelter. Koncert The Rolling Stones w Altamont w 1969 roku / 419
Jakub Kosek
Rockandrollowa biała gorączka - o kreacji artystycznej grupy Motörhead w czterdziestą rocznicę działalności / 429
Michał Kozień
Marnowana szansa polskiej szkoły. O wykorzystaniu rocka na lekcjach języka polskiego / 439
Książka "Kultura rocka 1. Twórcy, tematy, motywy" - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Mikołaja Kopernika. Książka posiada 448 stron i została wydana w 2019 r.