Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe UAM |
Rok wyd.: | 2020 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 166 s. |
Wymiar: | 168x242 mm |
EAN: | 9788365817921 |
ISBN: | 978-83-65817-92-1 |
Data: | 2021-01-11 |
Opis książki:
„Pozycja kultury popularnej jako przedmiotu zainteresowania i obszaru badań dla świata naukowego jest trudna do określenia. Wydawać się może, iż naturalną ścieżką rozwoju nauki jest podążanie za tymi zjawiskami i procesami, które występują w społeczeństwie i mają dla niego istotne znaczenie, są włączone do zestawu podstawowych aktywności ludzi bądź budzą ich zainteresowanie. W przypadku badań stosowanych analiza tychże zjawisk i wyciągnięte na jej podstawie wnioski mogą przyczynić się do (kolektywnie zdefiniowanego) społecznego rozwoju. Podczas gdy kultura popularna zdaje się spełniać przynajmniej część powyższych założeń, zainteresowanie świata naukowego tą dziedziną wciąż wydaje się być relatywnie małe. A przecież jej wszechobecność i stały wzrost znaczenia trudno podważać. Rola kultury popularnej rośnie, bez względu na analizowany kontekst: grupę wiekową (od dzieci korzystających z aplikacji You Tube Kids po wieczorki taneczne dla seniorów), krąg kulturowy (procesy przenikania się kultur oraz dominacji w postaci np. często wspominanej przez badaczy amerykanizacji) czy płeć i rasę (obrazowanie i kształtowanie relacji władzy poprzez muzykę, teatr, kino, literaturę itp.).”Filip Biały, Jakub Jakubowski
Książka "Kultura popularna i ideologia" - Filip Biały, Jakub Jakubowski (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe UAM. Książka posiada 166 stron i została wydana w 2020 r. Cena 44.53 zł. Zapraszamy na zakupy!