pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Kultura organizacyjna uczelni a wykorzystanie Web 2.0 w procesie komunikacji wykładowcy-studenci

Dane szczegółowe:
Wydawca: Humanitas
Rok wyd.: 2016
Oprawa: miękka
Ilość stron: 120 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788365682406
ISBN: 978-83-65682-40-6
Data: 2017-04-12
32.88 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

Współczesność z jej żywiołowością i turbulentnymi zmianami wymaga coraz większego przywiązywania wagi do społecznych aspektów funkcjonowania organizacji. W warunkach organizacji, których „core bussines” opiera się na tworzeniu i przekazywaniu wiedzy, „społeczna tkanka” relacji organizacyjnych odgrywa zasadnicza rolę w kształtowaniu jej efektywności komunikacyjnej. Duża zmienność sytuacyjna, dynamika przeobrażeń w technologiach komunikacyjnych oraz inne nastawienia mentalne i przyjmowane paradygmaty zachowań powodują, że znajomość kultury organizacyjnej, jej orientacji oraz idących za tym pakietów postaw i działań staje się elementem istotnym w koordynacji strategii społecznego komunikowania się uczelni wyższych w odniesieniu do otoczenia oraz bezpośrednio w samych uczelniach.

Kultura organizacyjna jest zjawiskiem wysoce złożonym. Nie jest ona przy tym odseparowana od innych elementów organizacji. Wielokierunkowe relacje ze strategiami personalnymi, otoczeniem oraz wewnętrznymi podsystemami powoduje, że nie poddaje się ona łatwo analizie. Duża część relacji i zależności jest niewidocznych, czasami nieuświadomionych wręcz, a przez to trudnych do obserwacji i jednoznacznego zdiagnozowania. Kultura organizacyjna decyduje o sposobie i tempie dokonywania zmian, wzorcach komunikacji i metodach rozwiązywania problemów, przy występującej niepewności w odniesieniu do skuteczności podejmowanych działań, przy częstokroć braku poprawnej interpretacji wszystkich elementów tworzących organizacje. Poprzez zaakceptowanie w organizacji wzorców postaw i zachowań członkowie organizacji mogą planować i przewidywać swoje działania. Kultura organizacyjna może determinować przyjęcie i wdrożenie konkretnych rozwiązań zarządczych, które z kolei mogą wpływać na wzorce komunikowana się. Do wyzwań, które towarzyszą procesowi wprowadzania zmian, należy zaliczyć opór członków organizacji wobec tego co nowe i niepoznane na początku; opór ten prowadzi do wytworzenia silnych barier mentalnych przed wprowadzaniem nowych form komunikowania się oraz wykorzystywania do tego celu mediów społecznościowych.

Kultura organizacyjna, nadając znaczenie i ukierunkowanie aktywności jednostek, pozwala z jednej strony na osiągnięcie spójności organizacji, eliminuje stany niepewności, ale jednocześnie z drugiej strony może tworzyć skuteczną barierę przed zmianami, szczególnie kiedy zmiany naruszają istniejące status quo, lub gdy wymuszają naruszenie ugruntowanych kulturowo wzorców zachowań.

Książka "Kultura organizacyjna uczelni a wykorzystanie Web 2.0 w procesie komunikacji wykładowcy-studenci" - Małgorzata Koszembar-Wiklik, Marek Krannich - oprawa miękka - Wydawnictwo Humanitas. Książka posiada 120 stron i została wydana w 2016 r. Cena 32.88 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.