Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Rok wyd.: | 2012 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 384 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788301167387 |
ISBN: | 978-83-0116-738-7 |
Data: | 2012-11-16 |
Cena wydawcy: 49.00 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
Kultura biznesu jest szerokim zagadnieniem dotyczącym zachowań ludzkich w sytuacjach służbowych. Jest pojęciem rozleglejszym niż etykieta. Etykieta to jedynie zbiór zasad, właściwych zachowań w życiu zawodowym i społecznym. Jest międzynarodowo uznanym systemem kurtuazji, który służy tworzeniu, utrzymaniu i normowaniu stosunków międzyludzkich w sytuacjach służbowych. Kultura w biznesie obejmuje natomiast i same zasady, ich opis, i zastosowanie tych zasad w życiu zawodowym. Ujmując to inaczej, etykieta to zasady, które mówią, jak powinno być, a kultura biznesu to stan faktyczny, zarówno obecnie, jak i w przeszłości.W książce autorka porusza zupełnie nowe zagadnienia z obszaru kultury biznesu i kultury na co dzień. Są wśród nich: zasady korespondencji, dawanie i otrzymywanie prezentów, przyjmowanie wysokich rangą gości zagranicznych, różnice kulturowe oraz grzeczność na co dzień. Bardzo szczegółowo opracowała tematy poświęcone kwestiom wizerunku i przyjęć. Opisane przykłady i uwagi dotyczą przede wszystkim sytuacji służbowych, ale odwołania do sfery towarzyskiej znalazły się wszędzie tam, gdzie wymagała tego konfrontacja sytuacji służbowych i prywatnych.
Książka "Kultura biznesu. Normy i formy" - Irena Kamińska-Radomska - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe PWN. Książka posiada 384 stron i została wydana w 2012 r.