E-book:
Kultura artystyczna w przestrzeni wychowania

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytetu Jagiellońskiego, WUJ |
Format: | |
Ilość stron: | 216 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788323331483 |
Data: | 2025-04-02 |
34.65
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
e-ISBN: 978-83-233-8689-6W niniejszej książce zamieściliśmy prace prezentujące wyniki badań na temat problemów edukacyjnych związanych z kulturą artystyczną. Autorzy, w większości będący pracownikami bądź współpracownikami Zakładu Pedagogiki Kultury Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego, uwzględniają obecny stan badań nad różnymi obszarami edukacji artystycznej, a zarazem inspirują do prowadzenia działań kulturowo-wychowawczych, które umożliwiają spożytkowanie propozycji pedagogiki kultury.
Ze wstępu Bogusława Żurakowskiego
E-book „Kultura artystyczna w przestrzeni wychowania” - Wydawca: Uniwersytetu Jagiellońskiego, WUJ. Cena 34.65 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Bogusław Żurakowski, Słowo wstępne 7
Jadwiga Lach-Rosocha, Przeżycie estetyczne w wychowaniu człowieka jako osoby 11
Marek Mariusz Tytko, Problemy kultury plastycznej w edukacji 23
Anna Boguszewska, Wychowanie plastyczne a odpowiedzialność nauczyciela 47
Bożena Raszke, Aksjologiczne podstawy edukacji artystycznej (na przykładzie edukacji muzycznej) 57
Agnieszka Sojka, Wychowawcza perspektywa pieśni w edukacji artystycznej 73
Romualda Ławrowska, Kształtowanie umiejętności komunikowania się podczas zajęć muzycznych 83
Jan Czechowski, Perspektywa wychowawcza przyjaźni w literaturze dla młodego odbiorcy 93
Joanna Olszewska-Gniadek, Teatr młodzieży a wychowanie 111
Małgorzata Michel, Zastosowanie technik teatralnych w kognitywno-behawioralnych działaniach profilaktycznych i resocjalizacyjnych skierowanych do młodzieży z deficytami behawioralnymi 127
Justyna Kusztal, Resocjalizacja przez kulturę artystyczną 139
Marta Kochanek, Kultura artystyczna i kultura sztuki. O efektach wizualnych i kryzysie „całości” w sztuce filmowej 149
Renata Pater, Miejsce muzeum w edukacji kulturalnej dzieci i młodzieży 155
Joanna Torowska, Dawna sztuka sakralna jako znacząca część kultury artystycznej i składnik dziedzictwa kulturowego (wprowadzenie w problematykę, wybrane aspekty wychowawcze, edukacyjne i kulturowe na przykładach z terenu Krakowa, Małopolski i Polski 179
Agnieszka Sojka, Kultura muzyczna współczesnej młodzieży a edukacja artystyczna 199
Stanisław Rodziński, Wychowanie przez sztukę – sentymentalne wspomnienie czy społeczna konieczność 211
Noty o autorach 215
Jadwiga Lach-Rosocha, Przeżycie estetyczne w wychowaniu człowieka jako osoby 11
Marek Mariusz Tytko, Problemy kultury plastycznej w edukacji 23
Anna Boguszewska, Wychowanie plastyczne a odpowiedzialność nauczyciela 47
Bożena Raszke, Aksjologiczne podstawy edukacji artystycznej (na przykładzie edukacji muzycznej) 57
Agnieszka Sojka, Wychowawcza perspektywa pieśni w edukacji artystycznej 73
Romualda Ławrowska, Kształtowanie umiejętności komunikowania się podczas zajęć muzycznych 83
Jan Czechowski, Perspektywa wychowawcza przyjaźni w literaturze dla młodego odbiorcy 93
Joanna Olszewska-Gniadek, Teatr młodzieży a wychowanie 111
Małgorzata Michel, Zastosowanie technik teatralnych w kognitywno-behawioralnych działaniach profilaktycznych i resocjalizacyjnych skierowanych do młodzieży z deficytami behawioralnymi 127
Justyna Kusztal, Resocjalizacja przez kulturę artystyczną 139
Marta Kochanek, Kultura artystyczna i kultura sztuki. O efektach wizualnych i kryzysie „całości” w sztuce filmowej 149
Renata Pater, Miejsce muzeum w edukacji kulturalnej dzieci i młodzieży 155
Joanna Torowska, Dawna sztuka sakralna jako znacząca część kultury artystycznej i składnik dziedzictwa kulturowego (wprowadzenie w problematykę, wybrane aspekty wychowawcze, edukacyjne i kulturowe na przykładach z terenu Krakowa, Małopolski i Polski 179
Agnieszka Sojka, Kultura muzyczna współczesnej młodzieży a edukacja artystyczna 199
Stanisław Rodziński, Wychowanie przez sztukę – sentymentalne wspomnienie czy społeczna konieczność 211
Noty o autorach 215