pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Kultura a rynek. Tom 1

Autor książki:

Sławomir Partycki

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL
Rok wyd.: 2008
Oprawa: miękka
Ilość stron: 552 s.
Wymiar: 165x240 mm
EAN: 9788373636934
ISBN: 978-83-7363-693-4
Data: 2008-06-16
Cena wydawcy: 30.45 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Rynek w teoriach kultury
Witold Morawski, Dyskursy globalizacyjne: hegemoniczny i refleksyjny Janusz Mariański, Wartości podstawowe gwarancją kultury moralnej społeczeństwa Нина Богдан, Oбразование и национальная инновационная система беларуси Lech W. Zacher, Transformacje społeczeństw konsumpcyjnych – między techniką a kulturą Sławomir Partycki, Natura – Kultura w Świecie Sieci Людмила Панкова, Современные технологии власти в эпоху глобализации времени и пространства Władysław Jacher, Funkcje kultury w strukturze rynku Franciszek J. Mazurek, Czy występuje sprzeczność między religią i nauką – a może w metodach nauk Jan Mazur OSPPE, Projekt «ekonomia wspólnoty» – obecność etyki w regułach wolnego rynku Jolanta Kopka, Rynek europejski w perspektywie religijnej i kulturowej Małgorzata Suchacka, Marek S. Szczepański, Społecznie odpowiedzialny obywatel czyli rzecz o cnotach obywatelskich i menedżerskich Krzysztof Konecki, Roberta Prusa symboliczno–interakcjonistyczna etnografia rynku a budowanie uogólnień. Negocjowalność i konstruowanie symboli w działaniu ekonomicznym. Stanisław Kowalczyk, Utylitarno-pragmatyczna koncepcja kultury postmodernizmu Antanas Makštutis, Aleksejus Malovikas, Rasa Smaliukienė, Juozas Vijeikis and Aleksas Domarkas, Results development of lithuania economy and market under the conditions of globalization Владимир Коробов,Культурные и институциональные аспекты экономического поведения в контексте украинской перспективы евроинтеграции Waldemar Czajkowski, Chleb, biżuteria, chemioterapia, kosmologia, opera…: różnorodność produktów a (faktyczna? Pożądana?) Tożsamość logiki poszczególnych rynków Анатолий Рубанов, Категория «богатство» как социокультурный феномен Janusz R. Sobczyk, Historia naturalna homo oeconomicus – od narodzin po cywilizacyjny kryzys współczesności Stanisław Jędrzejewski, Media publiczne na rynku – szansa czy konieczność Kazimierz Albin Kłosiński, Podstawowe zasady poprawnych międzynarodowych stosunków gospodarczych Галина Шмарловская, Предпосылки и организационные формы вхождения транзитивных стран в международную сетевую экономику Janusz Sztumski, Refleksje wokół prób określenia społeczeństwa w jakim żyjemy Ludwik Skiba, Ekonomia, ekonomika, ekonomia polityczna. Zależności i konotacje Владимир Меньшиков, Капитал в социологическом аспекте: теоретическое обоснование исследования и операциональные параметры Альфред Кураташвили, Теория сбалансированности прав и ответственности должностных лиц – необходимая научная основа социально-экономического прогресса Виктор Мокану, Социальные проблемы реформирования системы здравоохранения Mолдовы Виктор Воронов, Социология экономического сознания и практики: вопросы преобразования Tatiana Chernyak, Innovations in civil service and in society: Issues on carrying out state reforms Andrzej Niesporek, Kultura globalna i tożsamość. Kilka refleksji teoretycznych Franciszek Danielewski, Patrycjusz Gronczewski, Proces interpretowania kultury jako podstawy ludzkiej aktywności i wiedzy Adam A. Szafrański, Globalizacja a Religia. Studium z Zakresu Antropologii Kultury Наталья Гжибовская, Возможности и проблемы экспорта образования в условиях глобализации Wiesław Romanowicz, Społeczna perspektywa ruchu ekumenicznego Barbara Przybylska-Czajkowska, Kultura masowa jako przedmiot troski państwa Ганиев М.Н., Томилова А.С., Яо Л.М., Экологическая культура российского общества в период становления рыночных отношений Izabela Łucjan, Dialog społeczny jako wyznacznik jakości życia społeczno-gospodarczego Наталия Науменко, Теоретические основы стратегического партнерства в условиях глобальной интеграции Robert Pyka, Kultura mitycznego francuskiego egalitaryzmu w konfrontacji z rzeczywistością globalnego rynku – mit wyjątkowości francji a konwergencja globalnego kapitalizmu Иоанна Бялыницка-Бируля, Искусство и рынок. Эстетическая и экономическая мысль о произведениях искусства Jan Mróz, Potrzeba bycia zauważanym – wybryk pychy i egotyzmu czy konieczność? A może tęsknota za czymś utraconym? Leszek Kuras, Świadomość, aktywność, odpowiedzialność – czyli o podmiotowości Jacek Kamiński, Bariery badań kulturowego kontekstu negocjacji Wiesław Wątroba, Człowiek lękliwy. Jednostka wobec ponowoczesnych zagrożeń Алла Нерубасская, Проблема счастья в информационном обществе Piotr Gindrich, Znaczenie czynników kulturowych i etnicznych w diagnozowaniu i rozpowszechnieniu objawów depresji Wiesław Banach, Definicyjne i metodologiczne aspekty badań nad kulturą gospodarczą Wojciech Muszyński, Alternatywna ekonomia w ujęciu alterglobalistów. Założenia i realia Małgorzata Głowania, Work-life balance: równowaga miedzy życiem prywatnym i zawodowym jako problem socjologiczny Maria Czajkowska, Zaufanie jako składnik kultury empowermentu Елена Молина, Человеческий капитал в воспроизводственной системе региона Igor Tsvirkun, Kapitał informacyjny Екатерина Лисица, Естественные монополии в условиях новой мировой экономики Grzegorz Zabłocki, Ewolucja kultury rynku

Procesy, struktury, organizacje gospodarcze
Valentina Simkhovich, Corporate management and corporate social responsibility Людмила Нехорошева, Инновационная культура и развитие предприятия организации в условиях формирования новой экономики Галина Санькоlang, Особенности интернационализации белорусской экономикиlang Елена Ванкевичlang, Организационная культура в современном менеджментеlang Paweł Woroniecki, Zaufanie a kultura organizacyjna korporacji. Szanse i ograniczenia poznawcze Janina Stankiewicz, Bartosz Seiler, Hybrydyzacja organizacji obywatelskich; problemy Світлана Лапушкіна, Оптимізація стратегічного управління конкурентоспроможного високотехнологічного підприємства Галина Олехнович, Диагностика поведения конкурента на внешних рынках Michał Michalski, Menedżer-katolik poszukiwany, czyli „żniwo jest wielkie, ale robotników mało” Юлія Узун, Фрагментарність геокультури та символічна децентралізація у віртуальній єдності європи Grażyna Rzeszotarska, Kreacja kapitału ludzkiego w warunkach gospodarki opartej na wiedzy Irina Plotka, Diana Strode, Mara Vidnere, The ethnic identity and social adaptation in different culture spaces for the different groups Сергей Харичковlang, Парадигма сбалансированного развития в контексте иерархии социоlang-экологоlang-экономических системlang Ireneusz Maj, Homo Retus Zbigniew Piątek, Możliwości finansowania polskiego przemysłu obronnego w celu zapewnienia konkurencyjności na rynkach europejskich Urszula Lulkiewicz, Kultura organizacyjna a rozwój młodzieżowych organizacji proobronnych na przykładzie Stowarzyszenia Harcerstwa Katolickiego „Zawisza” Kateryna Novikova-Cybulska, Indywidualizm sieciowy, tożsamość a wspólnota Patrycja Bieńczak, Ruchy społeczne w społeczeństwie informacyjnym Sławomir Gawroński, Orientacja rynkowa jednostek samorządu terytorialnego. Doświadczenia podkarpackich samorządów Ewa Augustyniak, Kultura organizacji, etyka a rynek Antoni Slonimski, Maryna Slonimska, Frontier cooperation of inhabitants and businessmen of the western regions of Belarus (economic and ethnocultural aspects) Katarzyna Sołkowicz, Kulturowe uwarunkowania zarządzania europejskiego przedsiębiorstwem А.И. Пляскина, Л.В. Пляскина, Адаптация предприятий к условиям глобализирующейся экономики Ирина Колесникова, Влияние дивидендной политики на инвестиционную привлекательность предприятий Olga Łysenko, Społeczno – gospodarcze uwarunkowania pomarańczowej rewolucji w świetle teorii relatywnej deprywacji Jamesa Daviesa Sebastian Białoskurski, Rynek motocyklowy w Polsce Sebastian Benedykt Krajewski, Wirtualizacja procesów gospodarczych na przykładzie rynku forex Alina Betlej, Przedsiębiorstwo sieciowe – mit czy rzeczywistość? Paweł Zakrzewski, Kompletność instytucjonalna polskiej mniejszości narodowej w Republice Litewskiej Оксана Фёдорова, Современная динамика рынка недвижимости в латвии Марина Иванцова, Управление организационной культурой государственных гражданских служащих в современной россии Monika Sławińska, Kultura nieufnosci jako przyczyna i konsekwencja zachowań korupcyjnych Tomasz Szopiński, Tendencje rozwoju e-usług Agnieszka Marek, Kultura organizacyjna jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw Jerzy Kaźmierczyk, Роль организационной культуры в польском коммерческом банковском деле Anna Iwanicka, Miejsce i rola klienta w systemach zarządzania jakością Magdalena Kulawik, Obcokrajowcy na arabskim rynku pracy. Na przykładzie Zjednoczonych Emiratów Arabskich Radosław Skrobacki, Innowacyjność mspp w perspektywie relacji pomiędzy ryzykiem i zaufaniem Agata Szydlik-Leszczyńska, Współczesne organizacje i wymagania stawiane ich pracownikom Арам Навасардян, Юрьевич, Энергетическая безопасность закавказских стран – успешный опыт Aрмении

Książka "Kultura a rynek. Tom 1" - Sławomir Partycki (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL. Książka posiada 552 stron i została wydana w 2008 r.