Tytuł książki:
Kształtowanie modeli biznesu w procesie kreacji wartości przedsiębiorstw
Autor książki:
Marek Jabłoński
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Difin |
Rok wyd.: | 2013 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 444 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788376418506 |
ISBN: | 978-83-7641-850-6 |
Data: | 2013-05-06 |
Cena wydawcy: 95.00 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
Głównym celem książki jest dokonanie oceny kształtowania modeli biznesu przedsiębiorstw sprzyjających kreacji ich wartości. Szeroko zakrojone badania i analizy autora obejmowały spółki notowane na alternatywnym systemie obrotu papierami wartościowymi New Connect, prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie SA. Rozważania autora skoncentrowane są na projektowaniu modeli biznesu, ich innowacyjności, strategii wzrostu wartości przedsiębiorstw i zarządzaniu wynikami. dr hab. Dariusz Zarzecki, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego: ( ) Praca jest obszernym i interesującym dziełem z obszaru zarządzania i zarządzania wartością. Walorem opracowania jest kompleksowa i krytyczno-wartościująca analiza przydatności różnych koncepcji kształtowania modeli biznesu i powiązania struktury modeli z procesami kreowania wartości. Autor zaproponował własną metodę oceny kształtowania modeli biznesu polskich przedsiębiorstw sprzyjających kreacji ich wartości. Przeprowadził także bardzo głębokie studia literaturowe. Zasadniczo doceniam skalę i zakres przeprowadzonych studiów literaturowych i badań. Świadczy to o dużej, interdyscyplinarnej wiedzy Autora, a także pasji i dociekliwości naukowej ( ). dr hab. Andrzej Herman, prof. nadzw. Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie: ( ) Autor proponowanej książki podjął w niej bardzo ważną - nie tylko z punktu widzenia teoretycznego, ale też i praktycznego tematykę. Pojęcie modelu biznesowego zyskuje bowiem coraz szybciej na znaczeniu i popularności. Wprowadzanie do praktyki gospodarczej nowych modeli biznesowych może szybko i skutecznie kreować istotne przewagi konkurencyjne na rynku i przekładać się na znaczące wzrosty wartości przedsiębiorstwa ( ). ( ) W kontekście teorii modeli biznesowych szeroko porusza problematykę wykorzystania kapitału finansowego i intelektualnego, korzyści wynikających z wprowadzania innowacji, a także rolę efektów sieciowych w tworzeniu wartości przedsiębiorstwa oraz umiejętnego zarządzania jego wynikami. Jest to podejście ambitne, którego celem jest dążenie do ujęcia tych zagadnień kompleksowo ( ). ( ) Książka może stać się na rynku polskich wydawnictw ekonomicznych ważnym wydarzeniem.Książka "Kształtowanie modeli biznesu w procesie kreacji wartości przedsiębiorstw" - Marek Jabłoński - oprawa twarda - Wydawnictwo Difin. Książka posiada 444 stron i została wydana w 2013 r.