pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Kształtowanie lojalności klientów instytucjonalnych w polskich interaktywnych centrach nauki

Autor książki:

Escher Iwona, Ścibich-Kopiec Aleksandra, Łapińska Justyna

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Rok wyd.: 2025
Oprawa: miękka
Ilość stron: 249 s.
EAN: 9788323160212
ISBN: 978-83-2316-021-2
Data:2025-03-07
Cena wydawcy: 49.00 zł zapowiedź

Opis książki:

Interaktywne centra nauki to nowoczesne instytucje, które łączą edukację, naukę i rozrywkę, czyniąc osiągnięcia naukowe dostępnymi dla wszystkich. Jednak - jak wiele innych podmiotów rynkowych - funkcjonują dziś w warunkach dużej konkurencji, a to sprawia, że problem pozyskiwania i budowania lojalności klientów nabiera dla tych jednostek szczególnego znaczenia. Długotrwałe relacje z klientami, zwłaszcza instytucjonalnymi, takimi jak szkoły, przedszkola, instytucje oświatowo-kulturalne, biura podroży, firmy czy fundacje, są kluczowe dla rozwoju tego typu podmiotów. Budowanie lojalności takich klientów to proces długofalowy, złożony i wymagający zaangażowania zróżnicowanych zasobów. Szczególnie przydatnym w tym kontekście obszarem funkcjonalnym organizacji jest marketing, a zwłaszcza odpowiednio dobrane i zintegrowane ze sobą działania oraz instrumenty marketingowe.

Głównym celem autorek była ocena zależności, jakie występują pomiędzy poszczególnymi działaniami i instrumentami marketingowymi wykorzystywanymi przez interaktywne centra nauki w Polsce do budowania lojalności klientów instytucjonalnych a zachowaniami lojalnościowymi tych klientów. Przeprowadzone badania pozwoliły na zidentyfikowanie obszarów, które są szczególnie istotne w procesie budowania lojalności takich klientów. Oprócz walorów teoriopoznawczych opracowanie ma również znaczenie aplikacyjne. Może być między innymi użytecznym źródłem informacji dla osób, które jako pracownicy interaktywnych centrów nauki biorą udział w tworzeniu strategii (polityki) obsługi klientów instytucjonalnych w takich podmiotach.

Książka "Kształtowanie lojalności klientów instytucjonalnych w polskich interaktywnych centrach nauki" - Escher Iwona, Ścibich-Kopiec Aleksandra, Łapińska Justyna - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Mikołaja Kopernika. Książka posiada 249 stron i została wydana w 2025 r.