pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Książka w mediach, media w książce. Książka jest kobietą. Rynek książki (dla) kobiet. Przeszłość - S

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej
Rok wyd.: 2024
Oprawa: miękka
Ilość stron: 266 s.
EAN: 9788322798539
ISBN: 978-83-2279-853-9
Data:2025-01-13
Cena wydawcy: 42.00 zł zapowiedź

Opis książki:

Fundamentalną [kwestią rozważaną w niniejszym tomie] stało się ustalenie pozycji kobiet w szeroko rozumianej branży książkowej, w tym rozpoznanie ich udziału w spektrum zawodów związanych z procesami projektowania, tworzenia, publikowania, dystrybuowania, promowania i udostępniania książek. Zawody te reprezentują m.in.: autorki, tłumaczki, ilustratorki, graficzki, wydawczynie, redaktorki, agentki literackie, krytyczki, bibliotekarki, kobiety prowadzące studia graficzne, agencje literackie, hurtownie książek, sieci księgarskie, antykwariaty, aktywnie działające w mediach branżowych, prezeski i członkinie organizacji oraz stowarzyszeń związanych z rynkiem książki i promocją czytania. Równie istotnym tematem dyskusji były kwestie dotyczące funkcjonowania kobiet jako czytelniczek i konsumentek na rynku książki.

Z naukowego punktu widzenia [...] istotna była perspektywa komunikacyjna i bibliologiczna, ale także kulturowa, społeczna, polityczna, historyczna (m.in. kobiety pionierki i zasłużone w wyżej wymienionych zawodach) i wreszcie literaturoznawcza, pozwalająca na konfrontację z takimi kategoriami pojęciowymi, jak książka/ literatura feministyczna, książka/ literatura kobieca czy książka/ literatura dla kobiet.

Podjęto dyskusję skoncentrowaną wokół takich problemów, jak branża książkowa jako obszar aktywności zawodowej kobiet w perspektywie historycznej i współczesnej; kobiety w instytucjach książki; kobiety jako inicjatorki społecznego życia książki i propagatorki czytelnictwa; kobiety jako czytelniczki dawniej i dziś; rola kobiet w socjalizacji czytelniczej; kobiety jako konsumentki książki; kobiety jako target na rynku wydawniczo-księgarskim; media i internet jako przestrzeń rozpowszechniania i promocji książki dla kobiet; kobiety rynku książki jako bohaterki narracji medialnych.

[ze Wstępu]

Książka "Książka w mediach, media w książce. Książka jest kobietą. Rynek książki (dla) kobiet. Przeszłość - S" - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej. Książka posiada 266 stron i została wydana w 2024 r.