Książka jako towar książka jako znak. Studia z socjologii literatury
Marcin Rychlewski
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Katedra Wydawnictwo Naukowe |
Rok wyd.: | 2013 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 202 s. |
Wymiar: | 120x195 mm |
EAN: | 9788363434113 |
ISBN: | 978-83-6343-411-3 |
Data: | 2013-09-10 |
Opis książki:
Książka o rynku wydawniczym w Polsce ostatnich kilku lat. Stanowi zarys zagadnień i próbę wytyczenia kierunków, w których powinna podążać współczesna socjologia literatury.?Książka Marcina Rychlewskiego stanowi śmiałą i nowatorską próbę rewitalizacji tradycyjnej socjologii literatury, dostosowanej na potrzeby współczesnego rynku wydawniczego. [...] Do najciekawszych wątków książki należy zaliczyć redefinicję obiegów literackich (traktowanych jako ?obiegi książkowe?) oraz koncepcję odbiorcy, będącego zarazem empirycznym czytelnikiem, konsumentem, a nierzadko również internetowym recenzentem. Na uwagę zasługuje także analiza reklamowych not wydawniczych, stanowiących rodzaj interpretacji i będących jednocześnie swoistą manipulacją ze strony wydawców, kształtującą coś, co autor nazywa ?prerecepcją?. Marcin Rychlewski wprowadza również dwa niezwykle kluczowe pojęcia: pasma przenoszenia i pasma estetycznego, wskazując na wzajemną korelację obydwu pasm w procesie kreowania sukcesu komercyjnego książki. Polemizuje ponadto ze słynną tezą Marshalla Mc Luhana o końcu ?epoki słowa drukowanego?. Okazuje się, że jest wprost przeciwnie. Mimo że żyjemy w kulturze mediów elektronicznych, słowo drukowane nie zostało wcale całkowicie zdetronizowane? (prof. Bogumiła Kaniewska).
Książka "Książka jako towar książka jako znak. Studia z socjologii literatury" - Marcin Rychlewski - oprawa miękka - Wydawnictwo Katedra Naukowe. Książka posiada 202 stron i została wydana w 2013 r.