pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Książka jako towar książka jako znak. Studia z socjologii literatury

Autor książki:

Marcin Rychlewski

Dane szczegółowe:
Wydawca: Katedra Wydawnictwo Naukowe
Rok wyd.: 2013
Oprawa: miękka
Ilość stron: 202 s.
Wymiar: 120x195 mm
EAN: 9788363434113
ISBN: 978-83-6343-411-3
Data: 2013-09-10
Cena wydawcy: 30.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka o rynku wydawniczym w Polsce ostatnich kilku lat. Stanowi zarys zagadnień i próbę wytyczenia kierunków, w których powinna podążać współczesna socjologia literatury.

?Książka Marcina Rychlewskiego stanowi śmiałą i nowatorską próbę rewitalizacji tradycyjnej socjologii literatury, dostosowanej na potrzeby współczesnego rynku wydawniczego. [...] Do najciekawszych wątków książki należy zaliczyć redefinicję obiegów literackich (traktowanych jako ?obiegi książkowe?) oraz koncepcję odbiorcy, będącego zarazem empirycznym czytelnikiem, konsumentem, a nierzadko również internetowym recenzentem. Na uwagę zasługuje także analiza reklamowych not wydawniczych, stanowiących rodzaj interpretacji i będących jednocześnie swoistą manipulacją ze strony wydawców, kształtującą coś, co autor nazywa ?prerecepcją?. Marcin Rychlewski wprowadza również dwa niezwykle kluczowe pojęcia: pasma przenoszenia i pasma estetycznego, wskazując na wzajemną korelację obydwu pasm w procesie kreowania sukcesu komercyjnego książki. Polemizuje ponadto ze słynną tezą Marshalla Mc Luhana o końcu ?epoki słowa drukowanego?. Okazuje się, że jest wprost przeciwnie. Mimo że żyjemy w kulturze mediów elektronicznych, słowo drukowane nie zostało wcale całkowicie zdetronizowane? (prof. Bogumiła Kaniewska).

Książka "Książka jako towar książka jako znak. Studia z socjologii literatury" - Marcin Rychlewski - oprawa miękka - Wydawnictwo Katedra Naukowe. Książka posiada 202 stron i została wydana w 2013 r.