Kreowanie tożsamości szkoły. Tom 1. Konteksty teoretyczne, poglądy, wyniki badań
Krystyna Chałas
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL |
Rok wyd.: | 2009 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 438 s. |
Wymiar: | 175x250 mm |
EAN: | 9788373638969 |
ISBN: | 978-83-7363-896-9 |
Data: | 2010-02-12 |
Opis książki:
Tożsamość szkoły można najogólniej określić jako styl pracy charakterystyczny dla danej szkoły, pozwalający rozwiązywać stałe problemy, "wpisane" w jej istotę, oraz problemy, których nośnikiem są nieprzewidziane sytuacje. Ten styl pracy jest uwarunkowany przez poziomy tożsamości jej podmiotów. Kiedy mówimy o tożsamości szkoły, to nasze myślenie skierowane jest na elementy, które odróżniają ją od innych szkół. Do nich zalicza się cele pedagogiczne, proces uczenia się, codzienną tzw. pedagogiczną autonomię nauczyciela. Można najogólniej powiedzieć, że tożsamość szkoły kieruje uwagę na kulturę szkoły.
Książka "Kreowanie tożsamości szkoły. Tom 1. Konteksty teoretyczne, poglądy, wyniki badań" - Krystyna Chałas (red.) - oprawa twarda - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL. Książka posiada 438 stron i została wydana w 2009 r. Cena 35.83 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Wprowadzenie
I. W poszukiwaniu teorii tożsamości szkoły
Zbigniew Kwieciński
Szkoła jako uczestnik zmiany społecznej
Lucyna Preuss-Kuchta
Oswajanie pedagogiki jako jeden z warunków konstytuowania się
tożsamości szkoły
X. Marian Nowak
Pedagogika personalistyczna a tożsamość szkoły
Mirosław Szymański
Tożsamość szkoły jako edukacyjnej wspólnoty
Jerzy Niemiec
Tożsamość szkoły - dekalog przeobrażeń
Kazimierz Denek
Ku tożsamości edukacji
Janusz Gajda
Kreowanie czy rozmywanie tożsamości współczesnej szkoły
Alina Rynio
Szkoła katolicka uprzywilejowanym miejscem ludzkiej nadziei Krystyna Chałas Tożsamość postkonwencjonalna nauczyciela - między potrzebą, szansą
, ucieczką, zagrożeniem
Martin Zilinek
Eticka dimenzia ućitefskej profesie a utvaranie identity śkoly
Amantius Akimjak
Uzdolnienie muzyczne jako strukturalny składnik tożsamości osoby
ucznia
II. Aksjologiczne podstawy tożsamości
Mirosława Wawrzak-Chodaczek
Aksjologiczne aspekty tożsamości szkoły i tożsamości w szkole
Andrzej Ryk
Możliwości wykorzystania filozofii dramatu J. Tischnera w kreowaniu
tożsamości współczesnej szkoły
Klemens Płeczkan
Kształcenie i wychowanie młodego pokolenia w przekazie wartości
chrześcijańskich
Urszula Gruca-Miąsik
Kreowanie tożsamości szkoły poprzez edukację moralną
Wojciech Olchowski
Glokalna tożsamość szkoły
Janusz Miąso
Personalizm medialny strategicznym elementem tożsamości szkoły
przyszłości w społeczeństwie informacyjnym
Anna Batiuk Tożsamość szkoły w perspektywie prakseologicznej, etycznej i
estetycznej
Joanna Żeromska-Charlińska
Rozumienie pojęcia "wartość" przez młodzież licealną doświadczającą
przemocy
Elżbieta Frołowicz
Dzieło muzyczne w kontekście edukacji ku wartościom
Iwona Oleksa
Praca podstawą kształtowania tożsamości ucznia w młodszym wieku
szkolnym
Barbara Wolny
Zdrowie jako podstawowa wartość edukacji szkolnej
Grażyna Durka
Respektowanie praw ucznia w kreowaniu tożsamości szkoły
Katarzyna Młyńska
Społeczna przestrzeń a kreowanie tożsamości szkoły na przykładzie
zawodowej szkoły średniej
Jozef Zentko
Wychowanie regionalne podstawowym elementem przy kreowaniu stosunku
do wartości kulturalnych i historycznych
Elżbieta Rewińska
Aksjologiczne aspekty tożsamości przyszłych pedagogów
III. Tożsamość jako wyzwanie dla teraźniejszości i przyszłości
Maria Groenwald
Szkoła za fasadą tożsamości
Bożena Dusza
Szkoła instytucją totalną?
Janusz Abramczyk
Wizja szkoły przyszłości
Teresa Jaroszuk
Bogdana Nawroczyńskiego koncepcja szkoły
Anna Lendzion
Poznawanie historii własnej szkoły jako sposób kształtowania
tożsamości uczniów
Mariola Gańko-Karwowska
Szkoła jako organizacja wirtualna zarządzająca wiedzą
Marta Wrońska
Telewizja publiczna, komercyjna czy regionalna? - konstytutywnym
elementem wspomagającym kreowanie tożsamości szkoły
Bożena Sowińska
Młodzież i jej tożsamość w dobie Internetu
Maria J. Zajączkowska
Dialog międzykulturowy - wyzwanie dla współczesnej szkoły
Ewa Matusik
Młodzież wobec integracji z Unią Europejską i własnej przyszłości
Marian Kopczewski
Komunikacja interpersonalna w procesie dydaktycznym
Krzysztof K Przybycień
Kształtowanie tożsamości w warunkach masowej migracji zarobkowej
Anna Niziołek
Jednolitość stroju szkolnego jako czynnik identyfikacji ze szkołą
Jolanta Maćkowicz
Awans zawodowy nauczyciela - szansa czy zagrożenie w kreowaniu
tożsamości szkoły
Dana Blahutova, Jozef Macko
Edukacja ekologiczna jako jeden z ważnych elementów kształcenia przyrodniczego
Nadeżda Stollarova
Nowe wiadomości z zakresu biologii w kontekście współczesności
Noty o autorach