Kreowanie obrazów świata w tekstach reklamowych. Seria: Akademia polszczyzny
Rafał Zimny
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | TRIO |
Rok wyd.: | 2008 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 360 s. |
Wymiar: | 145x205 mm |
EAN: | 9788374361446 |
ISBN: | 978-83-7436-144-6 |
Data: | 2008-02-25 |
Opis książki:
Rafał Zimny jest językoznawcą, adiunktem w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Interesują go problemy skutecznej komunikacji językowej, związki języka i kultury (przede wszystkim zagadnienia językowego obrazu świata) oraz zróżnicowanie społeczne i środowiskowe polszczyzny. Szczególnie chętnie zajmuje się perswazją i manipulacją językową, przemianami dyskursu publicznego, językiem młodzieży, a zwłaszcza językiem reklamy, któremu poświęcił około 20 artykułów naukowych. Prywatne pasje to brydż sportowy, podróże koleją oraz niekomercyjna twórczość filmowa i muzyczna.
Rafał Zimny dokonuje niejako rehabilitacji zjawiska reklamy, wielokrotnie posądzanej o podchwytliwą i nieuczciwą perswazję lub wręcz manipulację odbiorcą. Kreacyjne pojmowanie tekstów reklamowych w znacznym stopniu zdejmuje z nich to odium i zwraca uwagę na kształtowanie tego, co w literaturoznawstwie nazywa się odbiorca wirtualnym.
Prof. dr hab. Halina Zgółkowa
Przyjęta perspektywa badawcza zapewnia widzenie reklamy w sposób w miarę całościowy jako skomplikowanego zjawiska semiotycznego uwikłanego w procesy natury językowej i pozaję-zykowej (kulturowej, społecznej, psychologicznej itd.). Pozwala ona także na wskazanie ogólniejszych tendencji w zakresie kreowania świata w dyskursie reklamowym.
Dr hab. Małgorzata Święcicka
Książka "Kreowanie obrazów świata w tekstach reklamowych. Seria: Akademia polszczyzny" - Rafał Zimny - oprawa miękka - Wydawnictwo TRIO. Książka posiada 360 stron i została wydana w 2008 r.