Kreatywność językowa w literaturze i mediach
Bartłomiej Cieśla, Magdalena Pietrzak
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Rok wyd.: | 2017 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 266 s. |
Wymiar: | 145x208 mm |
EAN: | 9788380887022 |
ISBN: | 978-83-8088-702-2 |
Data: | 2018-02-15 |
Opis książki:
Niniejszy tom jest kontynuacją rozważań podjętych w poprzednich książkach z cyklu poświęconego oryginalności słownej, takich jak: Kreatywność językowa w komunikowaniu (się) i Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej oraz Kreatywność językowa w przestrzeni publicznej.
Poszczególne zagadnienia prezentowane przez badaczy zostały podzielone na dwie części - dotyczące kreatywności w mediach oraz w literaturze. Oprócz prasy i radia autorów szczególnie interesuje przestrzeń Internetu. Czytelnicy znajdą w publikacji m.in. takie zagadnienia, jak: kreatywność copywriterów i użytkowników portali społecznościowych, forma i funkcja memów internetowych, neologizmy i metafory w wypowiedziach dziennikarzy, wyrazy potoczne i ekspresywne w pismach młodzieżowych. Ponadto w części dotyczącej literatury autorzy analizują nowe gatunki i utwory.
Czytelników zainteresowanych kreatywnością językową w bardziej praktycznym ujęciu zachęcamy do sięgnięcia po Kreatywność językową w reklamie. Podręcznik nie tylko dla specjalistów, z bogatym materiałem ilustracyjnym oraz niebanalnymi, rozwijającymi ćwiczeniami.
Książka "Kreatywność językowa w literaturze i mediach" - Bartłomiej Cieśla, Magdalena Pietrzak (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Książka posiada 266 stron i została wydana w 2017 r.