Kreatywność językowa przestrzeni medialnej
Katarzyna Burska, Bartłomiej Cieśla
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Rok wyd.: | 2014 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 378 s. |
Wymiar: | 145x210 mm |
EAN: | 9788379694051 |
ISBN: | 978-83-7969-405-1 |
Data: | 2015-08-04 |
Opis książki:
Nadawcy współczesnych komunikatów medialnych prześcigają się w tworzeniu oryginalnych konstrukcji słownych. Media przestały być wyłącznie środkiem przekazywania informacji, stanowią stylistyczny tygiel rozmaitych zabiegów językowych mających skupić uwagę odbiorcy na formie przekazu wiadomości.Jakie są przejawy i funkcje kreatywności słownej w mediach? Pytanie to postawili sobie młodzi naukowcy ze wszystkich najważniejszych ośrodków naukowych w Polsce, prezentujący wyniki badań poświęconych zjawiskom słownym stosowanym w szeroko rozumianej przestrzeni medialnej: prasie, radiu, telewizji i Internecie. Analizom poddane zostały tendencje językowe rysujące się w marketingu, reklamie i namingu. Szczególną uwagę zwrócono także na różne postacie komizmu werbalnego. W tomie nie zabrakło tekstów omawiających najnowsze narzędzia komunikacji, takie jak Facebook i Twitter.
Publikacja może zainteresować nie tylko humanistów zajmujących się opisem komunikatów językowych, ale także te osoby, które chcą rozwijać umiejętności pisarskie i kompetencje językowe.
Książka "Kreatywność językowa przestrzeni medialnej" - Katarzyna Burska, Bartłomiej Cieśla (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Książka posiada 378 stron i została wydana w 2014 r.