pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Kreatywność językowa przestrzeni medialnej

Autor książki:

Katarzyna Burska, Bartłomiej Cieśla

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Rok wyd.: 2014
Oprawa: miękka
Ilość stron: 378 s.
Wymiar: 145x210 mm
EAN: 9788379694051
ISBN: 978-83-7969-405-1
Data: 2015-08-04
Cena wydawcy: 43.05 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Nadawcy współczesnych komunikatów medialnych prześcigają się w tworzeniu oryginalnych konstrukcji słownych. Media przestały być wyłącznie środkiem przekazywania informacji, stanowią stylistyczny tygiel rozmaitych zabiegów językowych mających skupić uwagę odbiorcy na formie przekazu wiadomości.

Jakie są przejawy i funkcje kreatywności słownej w mediach? Pytanie to postawili sobie młodzi naukowcy ze wszystkich najważniejszych ośrodków naukowych w Polsce, prezentujący wyniki badań poświęconych zjawiskom słownym stosowanym w szeroko rozumianej przestrzeni medialnej: prasie, radiu, telewizji i Internecie. Analizom poddane zostały tendencje językowe rysujące się w marketingu, reklamie i namingu. Szczególną uwagę zwrócono także na różne postacie komizmu werbalnego. W tomie nie zabrakło tekstów omawiających najnowsze narzędzia komunikacji, takie jak Facebook i Twitter.

Publikacja może zainteresować nie tylko humanistów zajmujących się opisem komunikatów językowych, ale także te osoby, które chcą rozwijać umiejętności pisarskie i kompetencje językowe.

Książka "Kreatywność językowa przestrzeni medialnej" - Katarzyna Burska, Bartłomiej Cieśla (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Książka posiada 378 stron i została wydana w 2014 r.