Kościół w sieci: komunikacja diecezji w mediach społecznościowych
Marek Weresa

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Dom Wydawniczy ELIPSA |
Rok wyd.: | 2025 |
Oprawa: | Miękka ze skrzydełka |
Ilość stron: | 470 s. |
EAN: | 9788380175877 |
ISBN: | 978-83-8017-587-7 |
Data: | 2025-03-25 |
Opis książki:
Celem niniejszej książki jest analiza stanu komunikacji Kościoła instytucjonalnego w Polsce na platformie Twitter (obecnie X) oraz opracowanie modelu komunikacji eklezjalnej, który - z uwzględnieniem specyfiki, funkcji i mechanizmów poszczególnych mediów - może zostać zastosowany również na innych platformach społecznościowych. Autor przeprowadził badania nad obecnością Kościoła w mediach społecznościowych, obejmujące analizę liczby prowadzonych kont, charakteru publikowanych treści, poziomu interakcji oraz zasad dwustronnej komunikacji, co pozwoliło na wypracowanie odpowiedniego modelu.
Autor przedstawia model komunikacji - schemat obecności i formę komunikowania treści przez oficjalne konta diecezji w serwisie społecznościowym Twitter (X). Platforma ta, mimo że nie zajmuje pierwszego miejsca wśród najpopularniejszych platform społecznościowych w Polsce, notuje ciągły wzrost użytkowników. Jest najszybszym środkiem, jeśli chodzi o przekaz wiadomości, także jako oficjalny komunikator instytucji, firm czy polityków. Twitter ma cechy ?eklezjalne?. Można w nim komunikować się ze wszystkimi użytkownikami na całym świecie; jest to bardzo dobrze indeksowany serwis w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej Google. Twitter posiada kilka istotnych cech. Na tej platformie wszyscy użytkownicy są równi, niezależnie od tego, czy są wielką korporacją czy zwykłym użytkownikiem - nie ma podziału na status użytkownika. Jest to narzędzie proste w obsłudze, które daje wiele możliwości w komunikacji Kościoła instytucjonalnego.
Książka "Kościół w sieci: komunikacja diecezji w mediach społecznościowych" - Marek Weresa - oprawa Miękka ze skrzydełka - Wydawnictwo Dom Wydawniczy ELIPSA. Książka posiada 470 stron i została wydana w 2025 r.