
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej |
Rok wyd.: | 2007 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 210 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788322725948 |
ISBN: | 978-83-2272-594-8 |
Data: | 2007-04-13 |
Opis książki:
Książka skierowana jest głównie do osób pracujących z młodzieżą w wieku dorastania. Inspiracją niniejszego opracowania były doświadczenia Autorki zdobyte w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz opinie wielu osób, a zwłaszcza nauczycieli, wychowawców i pedagogów szkolnych na temat nieadekwatnego spostrzegania siebie przez uczniów w wieku gimnazjalnym, ich niekorzystnego obrazu siebie, a także o trudnościach w mówieniu o sobie pozytwynie, co często przeradza się w zgeneralizowaną postawę negatywizmu wobec otoczenia. Biorąc pod uwagę, iż różnego rodzaju zaburzenia osobowości człowieka są w dużej mierze skutkiem wychowania, zapobieganie ich powstawaniu poprzez oddziaływania pedagogiczne ma olbrzymie znaczenie w profilaktyce społecznej. Adekwatna samoocena pozwala bowiem człowiekowi nie tylko osiągnąć sukcesy, ale i lepiej poradzić sobie z pojawiającymi się w jego życiu ograniczeniami. Dotychczasowe badania naukowe poświęcone samoocenie i jej wpływowi na różne aspekty życia człowieka - to w dużej mierze badania diagnostyczne. Niewiele jest jednak prób korygowania samooceny zwłaszcza w warukach szkolnych. Prezentowana publikacja wychodzi naprzeciw oczekiwaniom wielu pedagogów, prezentując program rozwoju i korygowania samooceny, jak również przedstawiając jego empiryczną weryfikację.
Książka "Korygowanie samooceny uczniów gimnazjum" - Danuta Wosik-Kawala - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej. Książka posiada 210 stron i została wydana w 2007 r.