Konsumpcja, konsument i społeczeństwo konsumpcyjne we współczesnym świecie. Studium socjologiczne
Felicjan Bylok
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe ŚLĄSK |
Rok wyd.: | 2013 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 266 s. |
Wymiar: | 155x230 mm |
EAN: | 9788371647680 |
ISBN: | 978-83-7164-768-0 |
Data: | 2013-07-24 |
Opis książki:
Biorąc pod uwagę złożoność zjawiska konsumpcji i potrzebę interdyscyplinarnego podejścia przy jego badaniu w niniejszej monografii zamierzam skoncentrować się na następujących celach poznawczych. Po pierwsze - chciałbym ukazać konsumpcję jako zjawisko społeczne i wynikające stąd implikacje praktyczne dla funkcjonowania jednostki i społeczeństwa. Po drugie - wskazać na perspektywę kulturowego kontekstu konsumpcji, jako propozycji badawczej. Po trzecie - ukazać złożoność socjologicznych uwarunkowań konsumpcji. Po czwarte - ukazać powiązania między konsumentem, konsumpcjonizmem a społeczeństwem konsumpcyjnym. Wreszcie po piąte - wskazać na najważniejsze kierunki rozwoju konsumpcji i jej ograniczenia.
Przedstawiony zakres tematyczny i sformułowane cele wyznaczają problematykę badawczą, którą ilustrują następujące pytania badawcze: jakie przesłanki decydują o charakterze kategorii społeczno-ekonomicznej konsumenta Co zdecydowało o przeistoczeniu się „spożywców" w kategorię konsumentów W jaki stopniu czynniki społeczne i kulturowe wpłynęły na rozwój konsumpcji Jakie uwarunkowania wpłynęły na rozwój społeczeństwa konsumpcyjnego W jakim stopniu konsumpcjonizm stał się dominującą ideologią społeczeństwa konsumpcyjnego Jakie są granice rozwoju konsumpcjiKsiążka "Konsumpcja, konsument i społeczeństwo konsumpcyjne we współczesnym świecie. Studium socjologiczne" - Felicjan Bylok - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe ŚLĄSK. Książka posiada 266 stron i została wydana w 2013 r.