pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Konsumpcja, konsument i społeczeństwo konsumpcyjne we współczesnym świecie. Studium socjologiczne

Autor książki:

Felicjan Bylok

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe ŚLĄSK
Rok wyd.: 2013
Oprawa: miękka
Ilość stron: 266 s.
Wymiar: 155x230 mm
EAN: 9788371647680
ISBN: 978-83-7164-768-0
Data: 2013-07-24
Cena wydawcy: 33.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Biorąc pod uwagę złożoność zjawiska konsumpcji i potrzebę interdyscyplinarnego podejścia przy jego badaniu w niniejszej monografii zamierzam skoncentrować się na następujących celach poznawczych. Po pierwsze - chciałbym ukazać konsumpcję jako zjawisko społeczne i wynikające stąd implikacje praktyczne dla funkcjonowania jednostki i społeczeństwa. Po drugie - wskazać na perspektywę kulturowego kontekstu konsumpcji, jako propozycji badawczej. Po trzecie - ukazać złożoność socjologicznych uwarunkowań konsumpcji. Po czwarte - ukazać powiązania między konsumentem, konsumpcjonizmem a społeczeństwem konsumpcyjnym. Wreszcie po piąte - wskazać na najważniejsze kierunki rozwoju konsumpcji i jej ograniczenia.

Przedstawiony zakres tematyczny i sformułowane cele wyznaczają problematykę badawczą, którą ilustrują następujące pytania badawcze: jakie przesłanki decydują o charakterze kategorii społeczno-ekonomicznej konsumenta Co zdecydowało o przeistoczeniu się „spożywców" w kategorię konsumentów W jaki stopniu czynniki społeczne i kulturowe wpłynęły na rozwój konsumpcji Jakie uwarunkowania wpłynęły na rozwój społeczeństwa konsumpcyjnego W jakim stopniu konsumpcjonizm stał się dominującą ideologią społeczeństwa konsumpcyjnego Jakie są granice rozwoju konsumpcji

Książka "Konsumpcja, konsument i społeczeństwo konsumpcyjne we współczesnym świecie. Studium socjologiczne" - Felicjan Bylok - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe ŚLĄSK. Książka posiada 266 stron i została wydana w 2013 r.