pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
podręcznik:

Konsumpcja a rozwój społeczno-gospodarczy regionów w Polsce

autor:

Alicja Kusińska

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Polskie Ekonomiczne, PWE
Rok wyd.: 2011
Oprawa: miękka
Ilość stron: 208 s.
Wymiar: 162x237 mm
EAN: 9788320820027
ISBN: 978-83-2082-002-7
Data: 2012-01-05
Cena wydawcy: 54.90 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Konsumpcja jest procesem zaspokajania potrzeb, ale stanowi również czynnik stymulujący społeczno-ekonomiczny rozwój kraju (świadczą o tym przykłady krajów wysoko rozwiniętych gospodarczo). Rozwój ten powinien być równomierny we wszystkich regionach, dlatego ważna jest znajomość przestrzennych zróżnicowań konsumpcji, aby prowadzić odpowiednią politykę społeczno-gospodarczą na szczeblach centralnym i samorządów terytorialnych. W książce autorzy omawiają: ewolucję poglądów na konsumpcję i jej miejsce w rozwoju społeczno-gospodarczym kraju, uwarunkowania ekonomiczne i demograficzne konsumpcji w wybranych regionach Polski, zmiany zachodzące w poziomie i strukturze konsumpcji gospodarstw domowych w regionach, pozaekonomiczne uwarunkowania konsumpcji (zwłaszcza systemy uznawanych wartości oraz aspiracje i poglądy na najważniejsze wyróżniki sukcesu życiowego), zachowania rynkowe konsumentów w badanych regionach oraz trendy rozwojowe konsumpcji i zachowań polskich konsumentów. Ważną podstawę źródłową stanowią przeprowadzone badania gospodarstw domowych.

Kierownik naukowy opracowania, prof. dr hab. Alicja Kusińska, od lat zajmuje się problematyką konsumpcji i napisała wiele publikacji z tego zakresu; jest prekursorką prowadzonych w Polsce badań nad segmentacją rynku i typologią konsumentów.

Współautorami książki są pracownicy naukowi Zakładu Konsumpcji Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, doświadczeni badacze różnych aspektów funkcjonowania rynku, zachowań konsumentów i konsumpcji w skali makro- i mikroekonomicznej oraz jej znaczenia dla rozwoju społeczno-ekonomicznego kraju.

Książka jest przeznaczona dla studentów i pracowników naukowych kierunków ekonomicznych uczelni różnych typów, ale zainteresuje także specjalistów zajmujących się konsumpcją i marketingiem, działaczy sfery społeczno-gospodarczej i menedżerów.

Książka "Konsumpcja a rozwój społeczno-gospodarczy regionów w Polsce" - Alicja Kusińska (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Polskie Ekonomiczne, PWE. Książka posiada 208 stron i została wydana w 2011 r.