Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | C H Beck |
Rok wyd.: | 2010 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 298 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788325516185 |
ISBN: | 978-83-2551-618-5 |
Data: | 2010-09-01 |
Opis książki:
W procesie konsumpcji rośnie siła intelektualna i siła moralna człowieka, zwiększa się jego moc wytwórcza, rozwija wyobraźnia, zwiększa potęga umysłowa. Konsumpcja staje się najpotężniejszą siłą wytwórczą, gdyż w czasie wolnym od pracy, od bezpośredniego czasu produkcji, odbywa się rozwój jednostki ludzkiej. Edward Lipiński Przedmiotem rozważań w tej książce są problemy związane z istotą, typologią, determinantami, prawidłowościami oraz efektami rozwoju konsumpcji i to zarówno w wymiarze jednostki ludzkiej, jak i w skali całego społeczeństwa. Jakkolwiek dominuje podejście ekonomiczne, to jednak na każdym niemal kroku wskazywano również na pozaekonomiczne, czyli społeczne, kulturowe oraz etyczne aspekty konsumpcji.
Książkę starano się tak skonstruować, by w miarę harmonijnie połączone zostały elementarne zagadnienia konsumpcji wchodzące w zakres akademickiego wykładu z takich dziedzin, jak teoria konsumpcji czy ekonomika konsumpcji, z rozważaniami o konsumpcji szerszej natury - teoretycznej i praktycznej. Dzięki temu może ona być traktowana nie tylko jako podręcznik akademicki, czyli tzw. książka pierwszego kontaktu z problematyką konsumpcji, ale także jako nowoczesna monografia naukowa z tego zakresu.
Książka "Konsumpcja a rozwój gospodarczy i społeczny" - Czesław Bywalec - oprawa twarda - Wydawnictwo C H Beck. Książka posiada 298 stron i została wydana w 2010 r.