Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Nomos |
Rok wyd.: | 2014 |
Oprawa: | Miękka ze skrzydełka |
Ilość stron: | 428 s. |
Wymiar: | 155x235 mm |
EAN: | 9788376881751 |
ISBN: | 978-83-7688-175-1 |
Data: | 2015-01-27 |
Opis książki:
Praca dotyczy bardzo ważnej problematyki, analizowanej w sposób innowacyjny, niebanalny i bardzo rzetelny. Innowacyjnością i rzetelnością charakteryzuje się zarówno jej część teoretyczna, jak i empiryczna.Do wysokiej oceny studium przyczynia się w szczególności ostatni rozdział książki. Zawarte są w nim niezwykle ciekawe wnioski z badań empirycznych odniesione do tez teoretycznych pracy, omówione kluczowe strategie konstrukcjonistyczne oraz przeanalizowane najważniejsze różnice między znaczeniami religii w kontekście trzech głównych elementów procesu konstruowania: języka, władzy i wiedzy.
Z recenzji prof. dr hab. Grażyny Skąpskiej To książka z pogranicza socjologii religii, socjologii wiedzy i ogólnych zagadnień teorii socjologicznych, ze szczególnym uwzględnieniem teorii konstrukcjonizmu, problemów poznania i komunikowania.
Autor wykazał się dużą kulturą teoretyczną, erudycją i należytą skrupulatnością w analizie materiału empirycznego. Na uznanie zasługuje też zachowanie przez niego koniecznej dyscypliny językowej i neutralności aksjologicznej, o co wcale niełatwo, gdy w Polsce bada się tak drażliwy społecznie i politycznie temat, jak nauczanie religii w szkole.
Z recenzji dra hab. Wojciecha Pawlika, prof. UW
Książka "Konstruowanie znaczeń religii w szkole" - Marcin K. Zwierżdżyński - oprawa Miękka ze skrzydełka - Wydawnictwo Nomos. Książka posiada 428 stron i została wydana w 2014 r.