pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Konstruowanie znaczeń religii w szkole

Dane szczegółowe:
Wydawca: Nomos
Rok wyd.: 2014
Oprawa: Miękka ze skrzydełka
Ilość stron: 428 s.
Wymiar: 155x235 mm
EAN: 9788376881751
ISBN: 978-83-7688-175-1
Data: 2015-01-27
Cena wydawcy: 49.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Praca dotyczy bardzo ważnej problematyki, analizowanej w sposób innowacyjny, niebanalny i bardzo rzetelny. Innowacyjnością i rzetelnością charakteryzuje się zarówno jej część teoretyczna, jak i empiryczna.

Do wysokiej oceny studium przyczynia się w szczególności ostatni rozdział książki. Zawarte są w nim niezwykle ciekawe wnioski z badań empirycznych odniesione do tez teoretycznych pracy, omówione kluczowe strategie konstrukcjonistyczne oraz przeanalizowane najważniejsze różnice między znaczeniami religii w kontekście trzech głównych elementów procesu konstruowania: języka, władzy i wiedzy.

Z recenzji prof. dr hab. Grażyny Skąpskiej To książka z pogranicza socjologii religii, socjologii wiedzy i ogólnych zagadnień teorii socjologicznych, ze szczególnym uwzględnieniem teorii konstrukcjonizmu, problemów poznania i komunikowania.

Autor wykazał się dużą kulturą teoretyczną, erudycją i należytą skrupulatnością w analizie materiału empirycznego. Na uznanie zasługuje też zachowanie przez niego koniecznej dyscypliny językowej i neutralności aksjologicznej, o co wcale niełatwo, gdy w Polsce bada się tak drażliwy społecznie i politycznie temat, jak nauczanie religii w szkole.

Z recenzji dra hab. Wojciecha Pawlika, prof. UW

Książka "Konstruowanie znaczeń religii w szkole" - Marcin K. Zwierżdżyński - oprawa Miękka ze skrzydełka - Wydawnictwo Nomos. Książka posiada 428 stron i została wydana w 2014 r.