pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Komunikowanie rządowe w Polsce. Perspektywa instytucjonalna. Seria: Komunikowanie i media

Autor książki:

Marcin Anaszewicz

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Rok wyd.: 2015
Oprawa: miękka
Ilość stron: 272 s.
EAN: 9788322934715
ISBN: 978-83-2293-471-5
Data: 2016-01-29
Cena wydawcy: 38.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

To pierwsza w Polsce publikacja, która d otyczy publicznego komunikowania rządowego i przedstawia, w jaki sposób polski rząd organizuje swoje struktury do realizacji zadań publicznych w obszarze publicznego komunikowania rządowego. W pierwszej kolejności autor wyjaśnia, jakie regulacje prawne i w jakim zakresie tworzą normy publicznego komunikowania rządowego w Polsce oraz jak wpływają na proces jego organizacji. Następnie sprawdza, czy w Polsce istnieje jedna polityka rządu w tym aspekcie, czy też wiele niezależnych, niespójnych z sobą polityk działania polskiego rządu, które realizują poszczególne podmioty tworzące rząd i administrację rządową.

Zaprezentowane w monografii wyniki badań pokazują, iż polskie regulacje w sposób jasny i szeroki określają ustrojowe zasady i obowiązki rządu w zakresie komunikowania rządowego. Brakuje jednak, jak pokazuje analiza prawoznawcza, regulacji określających struktury i za sady organizacyjne działania rządu w badanym aspekcie. W związku z tym polski rząd w badanym zakresie nie prezentował żadnej polityki, nie istniał podmiot (osoba lub urząd) koordynujący tę część aktywności rządu, a poszczególne resorty dowolnie kształtują swoje struktury oraz cele, brakuje wreszcie strategii unifikacji wizerunku rządu. Rozproszone są też środki finansowe, co sprawia, że aktywność po szczególnych podmiotów wydaje się przypadkowa, a działania rządu jako całości - rozproszone. Nie jest czytelna linia dzieląca publiczne komunikowanie rządowe od politycznego, co jest - w ocenie autora - niezgodne z zasadą neutralności politycznej administracji rządowej. Tak zorga nizowane struktury nie są zdolne do prowadzenia efektywnych i ekonomicznych działań rządu, w tym do budowy zaufania obywateli do władzy, a tym samym do pozyskiwania poparcia dla prowadzonych polityk oraz zwiększania zaangażowania obywateli i ich realnego udziału w życiu publicznym. Na zakończenie autor podejmuje więc próbę sformułowania rekomendacji o charakterze wniosków de l ege ferenda. Dotyczą one możliwych zmian w obowiązujących w Polsce przepisach prawnych, a także zmian instytucjonalnych i organizacyjnych w obszarze polskiego komunikowania rządowego, które mogłyby wyeliminować mankamenty polskiego systemu komunikowania rządowego.

Książka "Komunikowanie rządowe w Polsce. Perspektywa instytucjonalna. Seria: Komunikowanie i media" - Marcin Anaszewicz - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. Książka posiada 272 stron i została wydana w 2015 r.