Komunikowanie interpersonalne w pielęgniarstwie

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | PZWL |
Format: | mobi, epub |
Ilość stron: | 292 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788320061727 |
Data: | 2025-03-24 |
Opis e-booka:
Rozmowa z chorym to jedno z najtrudniejszych zadań, przed jakim stają lekarze, pielęgniarki i bliscy osób chorych. Współczesna pielęgniarka nie może być prawdziwą profesjonalistką bez zdolności właściwego przekazywania swojej wiedzy i bez dobrej umiejętności odpowiedniej interpretacji wiadomości przekazywanych jej przez pacjenta. Niewiele jest jednak publikacji, które całościowo ujmują komunikację w praktyce pielęgniarskiej. Nawiązanie kontaktu z osobą chorą nie jest łatwe, dlatego sprawnego komunikowania powinno się nauczać już w podczas studiów. Znajomość komunikacji werbalnej i niewerbalnej pozwala pielęgniarce lepiej zrozumieć pacjenta i jego potrzeby, pacjent zaś ma zagwarantowane poczucie bezpieczeństwa i nie odczuwa negatywnych emocji wynikających z poczucia niezrozumienia. W książce, stworzonej przez zespół złożony z lekarzy, pielęgniarek, psychologów, logopedów i filozofów, przystępnie przedstawiono sposoby komunikowania w pielęgniarstwie.
E-book „Komunikowanie interpersonalne w pielęgniarstwie” - Wydawca: PZWL. Cena 84.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
1. Spotkanie - komunikacja - dialog. Warunki wstępne, Małgorzata Jantos, Zygmunt Pucko 11
2. Podstawy teoretyczne procesu komunikowania, Wojciech Nyklewicz 29
3. Komunikowanie się w pielęgniarstwie - zasady ogólne 77
3.1. Wprowadzenie, Elżbieta Krajewska-Kułak 77
3.2. Komunikowanie jako integralna część pielęgniarstwa, Krystyna Wolska-Lipiec 78
3.3. Komunikowanie w pielęgnowaniu, Krystyna Wolska-Lipska 86
3.4. Komunikowanie z pacjentem i jego rodziną, Krystyna Wolska-Lipiec 96
3.5. Komunikowanie się z własną grupą zawodową, Krystyna Wolska-Lipiec 110
3.6. Komunikowanie się w obrębie zespołu terapeutycznego, Barbara Jankowiak, Anna Bartoszewicz 117
3.7. Komunikacja terapeutyczna, Marek Motyka 126
4. Specyficzne problemy komunikowania się z osobami w różnych stanach chorobowych 149
4.1. Wprowadzenie, Elżbieta Krajewska-Kułak 149
4.2. Komunikowanie z pacjentem z uszkodzonym słuchem, Agata Panas 151
4.3. Komunikowanie z pacjentem niedowidzącym i niewidomym, Jolanta Lewko, Barbara Jankowiak, Anna Bartoszewicz 166
4.4. Komunikowanie się pielęgniarki z dzieckiem, Anna Bartoszewicz 171
4.5. Komunikowanie z ludźmi starszymi, Jolanta Lewko 184
4.6. Komunikowanie się z pacjentem chorym psychicznie, Ewa Wilczek-Rużyczka 193
4.7. Komunikowanie z pacjentem neurologicznym, Wojciech Kułak, Elżbieta Krajewska-Kułak 203
4.8. Komunikacja w pracy położnej, Katarzyna Krajewska 211
4.9. Komunikowanie z pacjentem ciężko chorym, Hanna Rolka 221
4.10. Komunikowanie z pacjentem onkologicznym, Barbara Jankowiak 229
4.11. Komunikowanie z pacjentem umierającym, Barbara Jankowiak 238
5. Komunikacja interpersonalna w promocji zdrowia, Elżbieta Krajewska-Kułak, Beata Penar-Zadarko 249
6. Etyczne i prawne aspekty komunikowania się pielęgniarki z pacjentem, Zbigniew Zalewski 262
7. Komunikowanie w działalności badawczej i naukowej, Elżbieta Krajewska-Kułak, Jolanta Lewko 275