pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Kompetencje osobowościowe i twórcze. Psychologiczne uwarunkowania kreatywności pracowników

Dane szczegółowe:
Wydawca: Scholar
Format: pdf
Ilość stron: 174 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788373839496
Data: 2025-04-15
20.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Chociaż na rynku wydawniczym istnieje wiele prac poświęconych problematyce twórczości, książka ta stanowi pozycję wyróżniającą się. Otrzymaliśmy w niej sporą dawkę wiedzy o tym, czym są kompetencje osobowościowe i twórcze człowieka pracującego oraz kiedy i w czym mogą mu one być pomocne. Praca warta jest publikacji, gdyż wnosi nowy wkład w rozumienie analizowanych zagadnień.

prof. dr hab. Augustyn Bańka, Uniwersytet SWPS – z recenzji
Zaprezentowane badania dokumentują podejmowany przez psychologów trud weryfikacji opracowanych już narzędzi pomiaru i trwałe dążenie do ich doskonalenia. Przeprowadzone analizy mają wysoki walor zarówno poznawczy, jak i aplikacyjny. Stanowią także sygnał dla pracowników, że psychologowie dysponują narzędziami, które mogą pomóc osobom nastawionym na osobistą i zawodową karierę.

dr hab. Grażyna Mendecka, prof. GWSH – z recenzji
Barbara Mróz, prof. nadzw. dr hab. w dziedzinie psychologii, jest zatrudniona w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Opolskiego. Studia psychologiczne ukończyła na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, tam też się doktoryzowała. Przez 21 lat pracowała w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Mieszka we Wrocławiu. Jest autorką sześciu książek, w tym publikacji 20 lat później – osobowość i hierarchia wartości wybitnych aktorów polskich. Badania podłużne, która w 2016 r. zdobyła Nagrodę Teofrasta w kategorii najpopularniejsza naukowa książka psychologiczna.

Agata Chudzicka-Czupała, prof. nadzw. dr hab., pracuje na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS Wydział Zamiejscowy w Katowicach. Specjalizuje się w psychologii pracy i organizacji oraz w psychologii społecznej. Współpracuje z psychologami z różnych krajów, analizując również kulturowe uwarunkowania zachowania się pracowników. Autorka kilkudziesięciu publikacji, w tym kilku książek. Zajmuje się diagnozą, doradztwem oraz edukacją dla biznesu w zakresie poprawy jakości relacji międzyludzkich. Propaguje zespołowe, twórcze, aktywne podejście do rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy i do zapobiegania mobbingowi.

Małgorzata Kuśpit, doktor psychologii, adiunkt w Instytucie Psychologii Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, gdzie obecnie pełni funkcję prodziekana ds. studenckich. Specjalizuje się w problematyce osobowościowych i emocjonalnych aspektów funkcjonowania jednostek zdolnych i uzdolnionych artystycznie, psychologii twórczości, różnic indywidualnych, konfliktów oraz agresji i radzenia sobie ze stresem w kontekście edukacyjnym, arteterapii, aktywizujących metod w pracy z grupą. Autorka publikacji naukowych i popularnonaukowych poświęconych tej problematyce. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli i menedżerów.

E-book „Kompetencje osobowościowe i twórcze. Psychologiczne uwarunkowania kreatywności pracowników” - Wydawca: Scholar. Cena 20.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Spis treści

Wstęp 7

Część pierwsza
Osobowość i sfera wartości a poczucie jakości życia

Rozdział 1
Wybrane wymiary osobowościowe i aksjologiczne
w zmodyfikowanym narzędziu do badania poczucia jakości życia 13
1.1. Motywacja do działań efektywnych i twórczych w pracy 13
1.2. Kompetencje osobowościowe i aksjologiczne a działania twórcze  20
1.3. Poczucie jakości życia – nowe podejście  24
1.4. Metodologia badań: charakterystyka metod, opis grupy badanej,
procedura badań grupy pracowników zaangażowanych zawodowo  31
1.4.1. Statystki opisowe, podobieństwa i różnice w Modelu
Osobowościowo-Aksjologicznym  32
1.4.2. Miara siły związku między zmiennymi Zmodyfikowanego
Kwestionariusza Poczucia Jakości Życia a MOA  41
1.4.3. Uwarunkowania (kompetencje, relacje, autonomia, wartości)
poczucia jakości życia u osób zaangażowanych zawodowo  49
1.4.4. Wpływ analizowanych zmiennych na poczucie jakości życia
u osób zaangażowanych zawodowo  54
1.5. Podsumowanie 62

Część druga
Twórczość a organizacja

Rozdział 2
Teoria i badania twórczości w organizacji. Propozycja kreatywnego
podejścia do rozwiązywania problemu mobbingu w miejscu pracy  67
2.1. Twórczość i kompetencje twórcze. Znaczenie twórczości, kreatywności
i innowacyjności w organizacji  67
2.2. Rozwój badań nad kreatywnością i procesami twórczymi w organizacji.
Wybrane teorie i modele procesu twórczej aktywności pracownika  74
2.3. Kreatywność jako domena jednostki i zespołu pracowniczego  80
2.4. Rola kontekstu. Klimat organizacji, czynniki go kształtujące oraz ich
znaczenie dla twórczego rozwiązywania problemów  89
2.5. Grupowe rozwiązywanie problemów w organizacji. Zastosowanie metody
partycypacyjnego badania w działaniu do twórczego radzenia sobie
z mobbingiem i dyskryminacją  94
Część trzecia
Kompetencje osobowościowe a style radzenia sobie ze stresem

Rozdział 3
Postawa twórcza a style radzenia sobie ze stresem
i wypalenie zawodowe nauczycieli szkół artystycznych 101
3.1. Wprowadzenie 101
3.2. Twórczość z perspektywy funkcjonowania człowieka  102
3.3. Pojęcie stresu  105
3.3.1. Wybrane psychologiczne koncepcje stresu 107
3.3.2. Radzenie sobie ze stresem  110
3.3.3. Stres w zawodzie nauczyciela  115
3.4. Wypalenie zawodowe  117
3.5. Wypalenie zawodowe a stres  119
3.6. Metodologia badań: cel i problem badań, metody, opis grupy badanej 123
3.7. Wyniki badań: wartości różnic, korelacje, analiza regresji  124
3.8. Podsumowanie 134
Zakończenie  141
Summary  143
Bibliografia 146
Indeks nazwisk 165
Biogramy autorek  172