Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży. Teoria i badania
Janina Uszyńska-Jarmoc, Małgorzata Bilewicz
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Akademickie Żak |
Rok wyd.: | 2015 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 322 s. |
Wymiar: | 168x235 mm |
EAN: | 9788362015924 |
ISBN: | 978-83-6201-592-4 |
Data: | 2015-12-22 |
Opis książki:
W dokumencie Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 roku opublikowano listę ośmiu kluczowych kompetencji, które współcześnie są niezbędne człowiekowi w procesie uczenia się przez całe życie. Kompetencje kluczowe, na które składają się wiedza oraz umiejętności mają szczególnie ważne znaczenie w rozwijającym się społeczeństwie wiedzy, umożliwiają szybsze dostosowanie się do gwałtownych zmian w świecie. Kształtowane w procesie edukacji mają szansę w życiu dorosłym człowieka być czynnikiem innowacji i produktywności, a ponadto wpływać na jego motywację i na jakość pracy.
W publikacji, będącej pierwszą z serii książek (druga to "Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży. Praktyka edukacyjna") autorzy odwołują się zaleceń unijnego dokumentu i wprowadzają czytelnika w teoretyczną i metodologiczną problematykę badań kompetencji kluczowych uczniów. Opisywane analizy dotyczą osób w różnym wieku, obejmują różne kompetencje kluczowe. Prezentowana publikacja jest wynikiem zaproszenia do dyskusji wielu pedagogów i psychologów z różnych ośrodków akademickich w Polsce. Jest ważnym głosem w dyskusji nad rozwojem kompetencji w procesie edukacji.
Książka "Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży. Teoria i badania" - Janina Uszyńska-Jarmoc, Małgorzata Bilewicz (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Akademickie Żak. Książka posiada 322 stron i została wydana w 2015 r.