pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Kompetencje internacjonalizacyjne przedsiębiorstwa

Dane szczegółowe:
Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach
Format: pdf
Ilość stron: 140 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788378751533
Data: 2025-02-04
18.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Głównym celem poznawczym opracowania jest identyfikacja struktury i podstawowych wymiarów dynamicznych kompetencji internacjonalizacyjnych determinujących odpowiednią konfiguracje zasobów, struktur, procedur oraz rutyn organizacyjnych. Cel utylitarny monografii sprowadza się do zaoferowania kadrze menedżerskiej niezbędnej wiedzy pozwalającej na szybką i elastyczną rekonfigurację zasobów przedsiębiorstwa do zmiennych uwarunkowań rynków międzynarodowych. Praca składa się z pięciu rozdziałów. ISBN 978-83-7875-153-3, s. 140, praca naukowa.

E-book „Kompetencje internacjonalizacyjne przedsiębiorstwa” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Cena 18.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp 7

Rozdział 1. Przegląd teorii internacjonalizacji działalności przedsiębiorstwa 11

1.1. Ekonomiczne teorie internacjonalizacji 11
1.2. Modele procesowej internacjonalizacji działalności przedsiębiorstwa 19
1.3. Teorie internacjonalizacji sieciowej 27
1.4. Modele born globals 34

Rozdział 2. Znaczenie internacjonalizacji w tworzeniu źródeł przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa międzynarodowego 40

2.1. Ewolucja podstaw przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa międzynarodowego 40
2.2. Dynamiczne ujęcie przedsiębiorstwa międzynarodowego – znaczenie koewolucji w internacjonalizacji 48
2.3. Podprocesy koewolucji 55

Rozdział 3. Rozwój dynamicznych kompetencji internacjonalizacyjnych przedsiębiorstwa 60

3.1. Kompetencje internacjonalizacyjne przedsiębiorstwa jako kompetencje dynamiczne 60
3.2. Wymiary kompetencji internacjonalizacyjnych 68
3.3. Sekwencja rozwoju kompetencji internacjonalizacyjnych 76

Rozdział 4. Zdolności absorpcyjne przedsiębiorstwa międzynarodowego 87

4.1. Modele mentalne a zdolności absorpcyjne 87
4.2. Ocena i pozyskiwanie wiedzy jako składowe zdolności absorpcyjnych 91
4.3. Koncepcja bliskości a zdolności absorpcyjne przedsiębiorstwa 97
4.4. Wykorzystywanie wiedzy w przedsiębiorstwie międzynarodowym 100

Rozdział 5. Kompetencje sieciowe przedsiębiorstwa międzynarodowego 106

5.1. Podstawy teoretyczne interpretacji przedsiębiorstwa międzynarodowego jako sieci 106
5.2. Relacje pomiędzy jednostkami przedsiębiorstwa międzynarodowego 109
5.3. Problem integracji wiedzy przedsiębiorstwa międzynarodowego 114
5.4. Wzorce przepływu wiedzy pomiędzy jednostkami przedsiębiorstwa międzynarodowego 117

Zakończenie 122
Bibliografia 125
Spis rysunków 139
Spis tabel 140