
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Format: | |
Ilość stron: | 248 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788326453380 |
Data: | 2025-04-15 |
34.00
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Jaką rolę odgrywają emocje w pracy nauczyciela? Co mówią na ten temat badania naukowe i jakie badania na gruncie pedagogiki były do tej pory prowadzone? Czym są kompetencje nauczyciela? Co jest wyróżnikiem kompetencji emocjonalnych nauczyciela? Co składa się na kompetencje emocjonalne nauczyciela? Jak nauczyciel może rozpoznawać swoje emocje i jak może nimi kierować? Jak nauczyciel może zadbać o rozwijanie własnych kompetencji emocjonalnych? Autorki książki starają się udzielić odpowiedzi na te i inne pytania, koncentrujące się wokół problematyki kompetencji emocjonalnych nauczycieli i sposobów ich rozwijania.
(ze wstępu)
W tym miejscu chciałabym przede wszystkim pogratulować Autorkom przygotowania wartościowej od strony teoretycznej i praktycznej książki. Środowisko teoretyków i praktyków edukacji otrzymuje niezwykle przydatne w pracy zawodowej opracowanie. Na polskim rynku wydawniczym będzie to pierwsza publikacja naukowa z programem edukacyjnym dotyczącym rozwijania kompetencji emocjonalnych adresowana do nauczycieli i pedagogów.
(z recenzji dr hab. Hanny Solarczyk-Szwec, prof. UMK)
E-book „Kompetencje emocjonalne nauczyciela” - Wydawca: Wolters Kluwer business. Cena 34.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Wstęp
str. 9
1. Emocje: podstawy interdyscyplinarne
str. 17
Wprowadzenie
str. 17
Rys historyczny
str. 18
Wzrost zainteresowania problematyką emocji i jej popularyzacja w Polsce
str. 26
Badania nad emocjami w psychologii, socjologii i pedagogice
str. 32
Emocje: wybrane zagadnienia
str. 48
2. Kompetencje emocjonalne nauczyciela: istota i model
str. 67
Wprowadzenie
str. 67
Natura kompetencji
str. 68
Kompetencje nauczycieli
str. 76
Inteligencja emocjonalna a/i kompetencje emocjonalne
str. 81
Kompetencje emocjonalne nauczyciela
str. 109
3. Rozwijanie kompetencji emocjonalnych nauczycieli
str. 136
Wprowadzenie
str. 136
Praca nad emocjami
str. 141
Empatia
str. 144
Entuzjazm
str. 151
Przebaczanie
str. 160
Optymizm
str. 168
Władza wychowawcza
str. 176
Budowanie relacji interpersonalnych
str. 185
Pewność siebie
str. 196
Sprawiedliwość społeczna
str. 205
Zaufanie
str. 214
Znajomość kultury uczniowskiej
str. 222
Zakończenie
str. 231
Bibliografia
str. 235
Załącznik
str. 245
str. 9
1. Emocje: podstawy interdyscyplinarne
str. 17
Wprowadzenie
str. 17
Rys historyczny
str. 18
Wzrost zainteresowania problematyką emocji i jej popularyzacja w Polsce
str. 26
Badania nad emocjami w psychologii, socjologii i pedagogice
str. 32
Emocje: wybrane zagadnienia
str. 48
2. Kompetencje emocjonalne nauczyciela: istota i model
str. 67
Wprowadzenie
str. 67
Natura kompetencji
str. 68
Kompetencje nauczycieli
str. 76
Inteligencja emocjonalna a/i kompetencje emocjonalne
str. 81
Kompetencje emocjonalne nauczyciela
str. 109
3. Rozwijanie kompetencji emocjonalnych nauczycieli
str. 136
Wprowadzenie
str. 136
Praca nad emocjami
str. 141
Empatia
str. 144
Entuzjazm
str. 151
Przebaczanie
str. 160
Optymizm
str. 168
Władza wychowawcza
str. 176
Budowanie relacji interpersonalnych
str. 185
Pewność siebie
str. 196
Sprawiedliwość społeczna
str. 205
Zaufanie
str. 214
Znajomość kultury uczniowskiej
str. 222
Zakończenie
str. 231
Bibliografia
str. 235
Załącznik
str. 245