pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Kompetencja interkulturowa w teorii i praktyce edukacyjnej

Autor książki:

Maciej Mackiewicz

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Rok wyd.: 2010
Oprawa: miękka
Ilość stron: 312 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788372052858
ISBN: 978-83-7205-285-8
Data: 2009-07-13
Cena wydawcy: 45.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Celem monografii Kompetencja interkulturowa w teorii i praktyce edukacyjnej jest wskazanie na rosnące znaczenie międzykulturowych aspektów edukacji w globalizującym się świecie oraz w jednoczącej się, ale podkreślającej swój wielokulturowy charakter, Europie.
W książce oprócz przemyśleń teoretycznych zostały zaprezentowane praktyczne rozwiązania w edukacji zorientowanej interkulturowo, przede wszystkim w dydaktyce języków obcych, ale także w innych kontekstach edukacyjnych.
Autorzy poszczególnych rozdziałów poruszają problematykę wielokulturowośći, tożsamości kulturowej, komunikacji interkulturowej, mediacji kulturowych i kompetencji interkulturowej.
Publikacja z pewnością zainteresuje wszystkich, którym bliskie są zagadnienia komunikacji interkulturowej i edukacji zorientowanej na kształcenie kompetencji interkulturowej. Materiał do pogłębionej refleksji znajdą w tym tomie zarówno metodycy i nauczyciele języków obcych, jak i kulturoznawcy, antropolodzy kultury czy pedagodzy. Książka adresowana jest także do studentów kierunków humanistycznych i ekonomicznych oraz pracowników firm międzynarodowych, którym nieobce jest doświadczenie "zderzenia kultur".

Książka "Kompetencja interkulturowa w teorii i praktyce edukacyjnej" - Maciej Mackiewicz (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu. Książka posiada 312 stron i została wydana w 2010 r.

Spis treści:

Maciej Mackiewicz
Wstęp
I. Wielokulturowość jako wyzwanie XXI wieku
Wojciech Józef Burszta
Wielokulturowość, obcość, multikulturalizm
Agnieszka Cybal-Michalska
Refleksyjny projekt konstytuowania tożsamości we współczesnym wielokulturowym społeczeństwie globalnym
II. Komunikowanie międzykulturowe - koncepcje edukacyjne
Anna Jaroszewska
O koncepcji nauczania w wymiarze międzykulturowym
Agata Mleczko Udział mediatorów kulturowych w edukacji dzieci imigrantów
Egzemlifikacje włoskie
Katharina Kriegel, Klaus Schmidt
Uczenie się i mediacje interkulturowe
Katarzyna Papaja
O treści i języku. Zintegrowane nauczanie treści i języka (CLIL) w szkole ponadgimnazjalnej
Renata Majewska
Nauczanie dwujęzyczne szansą dla edukacji w wielokulturowej Europie
Adam Sobek
Różnorodność a edukacja. Czynniki zbliżania kultur w Szwajcarii
III. Interkulturowe aspekty dydaktyki języków obcych
Weronika Wilczyńska
Przygotowanie do komunikacji interkulturowej - wytyczne polityki europejskiej a dydaktyka języków obcych
Anna Szczepaniak-kozak
Interkulturowa kompetencja komunikacyjna z perspektywy nauczyciela języka angielskiego
Maciej Mackiewicz
Standardy kulturowe a dydaktyka języków obcych
Aleksandra Chylewska-Tölle
O edukacji międzykulturowej inaczej. Możliwości jej zastosowania na zajęciach z literatury niemieckiej
Donata Wójcik
Rozwijanie kompetencji interkulturowej na lekcji języka niemieckiego. Analiza wybranych przykładów z podręcznika Partnersprache
Magdalena Balcerkiewicz, Barbara Kułaczkowsk
Spotkania na granicy różnych światów - poznanie siebie i innych. Praca z filmem na zajęciach języka obcego w ramach rozwoju kompetencji interkulturowej
Ewa Kaszubska
Język kaszubski i języki obce - świadomość językowa i (wielokulturowa) uczniów pomorskich szkół podstawowych
IV. Kompetencja interkulturowa jako element kształcenia zawodowego i kursów języka specjalistycznego
Małgorzata Spychała
Interkulturowa kompetencja negocjacyjna w nauczaniu języków obcych a zarządzanie międzykulturowe
Anna Maria Harbig
Kształcenie kompetencji interkulturowej przyszłych menedżerów - rola zajęć z języka obcego
Elżbieta Gajewska
Przygotowanie do pracy w przedsiębiorstwie międzynarodowym na lekcji języka obcego
Maria Anna Marchwacka
Efektywna komunikacja w biznesie priorytetem nauczania języków obcych?
Liliana Szczuka-Dorna
Przygotowanie przyszłych menedżerów do dialogu interkulturowego z perspektywy polskiej i fińskiej uczelni wyższej
Krystyna Mihułka
Nieporozumienia natury werbalnej i niewerbalnej podczas spotkań interkulturowych
V. Edukacja międzykulturowa a nowe technologie
Jürgen Bolten
Kompetencja interkulturowa w e-learningu
Stefan Strohschneider
Gry strategiczne i symulacje komputerowe jako innowacyjne formy nauczania komunikacji interkulturowej
Agata Hofman, Ewa Szumilewicz
Interkulturowe aspekty glottodydaktyki w świetle zastosowania środków interaktywnych