pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Koleżeńskie doradztwo, czyli o kulturze uczenia się od siebie nawzajem. Doświadczenia niemieckich pedagogów i nauczycieli

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Oprawa: miękka
Ilość stron: 236 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373089662
ISBN: 978-83-7308-966-2
Data: 2007-12-21
Cena wydawcy: 24.80 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Autorka książki, czyniąc punktem odniesienia doświadczenia niemieckich pedagogów i nauczycieli w zakresie koleżeńskiego doradztwa, stara się odpowiedzieć na pytanie, na czym polega istota wspomnianej koncepcji sytuowanej tradycyjnie wśród metod superwizji i coachingu.
Tematyka książki koncentruje się na zagadnieniu warunków kształtowania nauczycielskiego profesjonalizmu. Nowe, rozszerzone modele profesjonalizmu podkreślają znaczenie refleksji i krytycznej świadomości zawodowej w pracy pedagogów. Jedną z rozpowszechnionych w Niemczech metod umożliwiających podejmowanie refleksji nad własnym działaniem zawodowym jest koleżeńskie doradztwo.
Adresatami książki są nauczyciele i pedagodzy praktycy, ośrodki kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz badacze problemów pedeutologii

Książka "Koleżeńskie doradztwo, czyli o kulturze uczenia się od siebie nawzajem. Doświadczenia niemieckich pedagogów i nauczycieli" - Agnieszka Chmielewska-Długosz - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.

Spis treści:

Wstęp

Nauczyciel jako osoba w d r o d z e

Specyfika zawodu nauczyciela

Refleksyjne modele nauczycielskiego profesjonalizmu

Stres zawodowy i syndrom wypalenia u pedagogów i nauczycieli

Sposoby i możliwości wspomagania nauczycieli w rozwoju profesjonalnym

Koncepcja koleżeńskiego doradztwa

Korzenie koleżeńskiego doradztwa

Ogólne założenia koncepcji koleżeńskiego doradztwa

Kollegiale Beratung- doradztwo czy poradnictwo?

Superwizja, coaching, koleżeńskie doradztwo-wyjaśnienia terminologiczne

Modele koleżeńskiego doradztwa

Psychoanalityczne inspiracje w koncepcji koleżeńskiego doradztwa H. Gudjonsa

Metoda zespołu odzwierciedlającego T. Andersena w koncepcji koleżeńskiego doradztwa

Strategia postępowania badawczego

Problematyka badawcza i jej teoretyczne zakorzenienie

Dobór metod zbierania i analizy danych

Dobór badanej próby

Charakterystyka badanej grupy

Koleżeńskie doradztwo w opiniach badanych pedagogów

Wyróżniki koleżeńskiego doradztwa

Cele koleżeńskiego doradztwa

Mechanizmy koleżeńskiego doradztwa

Roszczenia ważności - warunki koleżeńskiego doradztwa

Koleżeńskie doradztwo w akcji

Koleżeńskie doradztwo - czyli wspólne wzrastanie

Koleżeńskie doradztwo - czyli balansowanie między hierarchią a siecią

Koleżeńskie doradztwo - czyli zawiedzione nadzieje

Zakończenie

Bibliografia