pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Kod kapitalizmu. Ukryte mitologie korporacji, marek i franczyz

Autor książki:

Marcin Napiórkowski

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Krytyki Politycznej
Rok wyd.: 2019
Oprawa: Miękka ze skrzydełka
Ilość stron: 304 s.
Wymiar: 145x205 mm
EAN: 9788366232068
ISBN: 978-83-6623-206-8
Data: 2019-02-26
Cena wydawcy: 39.90 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka ukazuje późny kapitalizm w jego polskiej, potransformacyjnej wersji jako swoistą "mitologię rozproszoną w towarach i usługach. Jej podmiotami i przedmiotami stają się zarówno całkiem namacalne przedmioty życia codziennego (koszulki z nadrukami, samochody, gadżety), jak i byty słabo dotychczas rozpoznane przez antropologię - marki, loga czy franczyzy kulturowe. Autor pokazuje, w jaki sposób funkcjonowanie kapitalistycznych mitów stanowi wynik zarówno projektów tworzonych odgórnie przez wyspecjalizowane systemy eksperckie, jak i codziennych praktyk zwyczajnych ludzi, którzy korporacyjne mitologie odczytują po swojemu i przerabiaja na swoją modłę. Współczesny kapitalizm jawi się w efekcie jako wspólne dzieło inż˙ynierów i majsterkowiczów, współpracujących, koegzystujących lub toczących ze sobą walkę".

Książka składa się z krótkich szkiców, których przedmiotem są między innymi: współczesne figury bohaterskie (celebryci i antycelebryci); przekształcenia pracy z towaru w dar, za który należy się wdzięczność; kolonizowanie przez kapitalizm ciała ludzkiego i kanonów piękna; wpływ kapitalizmu na formy manifestowania tożsamości narodowej (np. akcje "logo dla Polski" czy odzież patriotyczna); dziecin´stwo i dorastanie w kapitalizmie; rzeczy, za pomocą których budujemy współczesne hierarchie społeczne (np. sposoby picia kawy).

Książka "Kod kapitalizmu. Ukryte mitologie korporacji, marek i franczyz" - Marcin Napiórkowski - oprawa Miękka ze skrzydełka - Wydawnictwo Krytyki Politycznej. Książka posiada 304 stron i została wydana w 2019 r.