Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Veda |
Rok wyd.: | 1994 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 296 s. |
Wymiar: | 140x200 mm |
EAN: | 9788385584216 |
ISBN: | 83-85584-21-8 |
Data: | 2006-02-10 |
Opis książki:
Poradnik dla nauczycieli pragnących znaleźć nowe, efektywniejsze metody nauczania.
Psychologiczne podstawy dydaktyki. Poradnik dla dydaktyków i wychowawców do zwiększenia efektywności pracy z uczniami starszych klas szkół podst. i szkół średnich poprzez zmianę stosunków między nauczycielem a uczniami w oparciu o psychologię humanistyczną (przejście od modelu nauczania X do modelu Y). Kluczem do efektywności dydaktyki jest motywacja i kompetencja nauczyciela. Sposobem zwiększania efektywności nauczania jest doskonalenie nauczyciela i procesu dydakt. oraz pomaganie młodzieży w uczeniu się. W cz. 1. porównanie modeli nauczania X i Y, cechy i sprawności niezbędne nauczycielowi w powiązaniu z psychol. wiedzą o zachowaniu uczniów i uczeniu się - krótko przedst. kompetencje specjalistyczne i kompetencje dydakt., obszernie - kompetencje psychol. W cz. 2. prawie 120 ćwiczeń (wybranych spośród stosowanych podczas treningów psychol.), których celem jest osobisty i społ. rozwój uczniów, integracja grupy, nawiązywanie partnerskich stosunków nauczyciela z uczniami i pomoc w uczeniu się.
Książka "Klucz do efektywności nauczania. Poradnik" - Hanna Hamer - oprawa miękka - Wydawnictwo Veda. Książka posiada 296 stron i została wydana w 1994 r.