Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Dobra Literatura |
Rok wyd.: | 2015 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 208 s. |
Wymiar: | 145x205 mm |
EAN: | 9788364184192 |
ISBN: | 978-83-6418-419-2 |
Data: | 2015-05-21 |
Opis książki:
Presja osiągania jak najlepszych wyników i nieustanny stres zabijają motywację i chęć do nauki, odbierają radość uczenia się i niszczą wrodzoną potrzebę odkrywania otaczającego świata.
Tymczasem nasz mózg najlepiej rozwija się dzięki kreatywności i entuzjazmowi. To właśnie one powodują, że lepiej przyswajamy wiedzę, potrafimy wykorzystywać nasze możliwości, a co za tym idzie, dostrzegamy sens uczenia się.
Niestety nasza kultura, nastawiona na wyścig i dążenie do sukcesu za wszelką cenę, odrzuca możliwość działania innego niż nastawionego na cel. Nie dziwi zatem, że najbardziej rozpowszechnione choroby naszej cywilizacji to wewnętrzne wypalenie, depresja i demencja.
Znany niemiecki neurobiolog, Gerald Hüther, proponuje radykalną zmianę myślenia. W oparciu o wyniki badań nad mózgiem stawia prowokującą - i dla wielu mocno deprymującą tezę: Większość z nas to "niedorozwinięte wersje" własnych potencjałów i możliwości.
W książce "Kim jesteśmy - a kim moglibyśmy być" Hüther pokazuje z neurobiologicznej perspektywy, w jaki sposób każdy może stać się tym, kim naprawdę mógłby być, gdyby wykorzystał predyspozycje, jakimi rzeczywiście dysponuje.
Książka "Kim jesteśmy - a kim moglibyśmy być" - Gerald Hüther - oprawa miękka - Wydawnictwo Dobra Literatura. Książka posiada 208 stron i została wydana w 2015 r.